ONZE DIENSTEN

CONCEPTONTWIKKELING

Conceptontwikkeling is een groot onderdeel in onze werkwijze ‘onderzoek & ontwerp’, waar we op basis van opgestelde klantreizen of opgedane klantinzichten concepten en ideeën bedenken om jouw doelen te behalen. Deze concepten en ideeën zorgen voor het verbeteren van je huidige klantreis.

Conceptontwikkeling is een creatief proces. Het is de brug tussen strategie en een concreet uitvoerbaar communicatiemiddel. Het is een overkoepelende gedachte of kapstok waar je alle ideeën aan kan hangen of toetsen. Tijdens het ontwikkelen van concepten en ideeën houden we rekening met de doelgroep, het doel en het budget.

Lijn van Opgevallen

Klantinzichten opdoen

WAT IS EEN STERK CONCEPT?

Als je aan de slag gaat met conceptontwikkeling, wil je graag dat jouw concept goed wordt ontvangen bij de doelgroep en dat men jou gaat herkennen naar aanleiding van het bedachte concept. De kracht van een goed concept is dat je een goede indruk bij de potentiële klant achterlaat, de juiste doelgroep aanspreekt en een duidelijke richting hebt voor iedere uiting. Zo hebben wij voor XXL Hosting een concept ontwikkeld waarbij zij ‘de gastheer van het internet’ zijn. Lees de gedachte achter dit concept in onze case.

Voorbeeld: Wie kent ‘m niet? De ‘alles voor een glimlach’ van Coolblue. Dit is een typisch voorbeeld van een sterk concept. Alle (communicatie)uitingen van Coolblue toetsen zij aan dit concept. Groot of klein, het is in elk detail doorgevoerd. Zo verandert de winkelwagen in een heftruck als je veel producten toevoegt en begint het scherm te trillen als je zoekt op vibrator. Eén ding is zeker: je krijgt overal een glimlach van. En dat is ook precies het doel van dit concept.

Pijl naar wat je met klantinzichten kan

CONCEPTONTWIKKELING VOOR CAMPAGNES

Als je conceptontwikkeling bedrijfsbreed doorvoert heb je een overkoepelend concept (kapstok) waar je alle uitingen aanhangt. Maar het ontwikkelen van een goed concept werkt ook op kleinere schaal, zoals in een campagne of klantreisoptimalisatie. Het concept zorgt voor een duidelijke uitstraling (in woord en beeld) en spreekt de juiste doelgroep aan.

Voor een eigen campagne hebben we een ‘wat borrelt er bij jou?’ doosje ontwikkeld. We wilden graag opvallen bij potentiële klanten, maar tegelijkertijd ook onszelf voorstellen en laten zien wat je kan verwachten als je met ons gaat samenwerken. Tijdens de conceptontwikkeling hebben we gekozen om het woord ‘borrelen’ centraal te stellen in het doosje en de communicatie die daarbij hoort. Hierbij kwamen associaties als: wij borrelen van de ideeën, vrijdagmiddagborrel, borrelpakket en borrelnoten. Dit koppelden we allemaal met onze diensten, filosofie en kernwaarden. Wil je meer weten over deze geslaagde conceptontwikkeling? Neem dan gerust contact met ons op.

Pijl naar informatie over klantbeleving

Conceptontwikkeling voorbeeld

HET RESULTAAT

Ben je benieuwd wat voor concepten er uit onze hoge hoed komen? Hiernaast zie je twee creatieve campagnes die wij bedacht en uitgewerkt hebben. Meer zien? Bekijk al ons werk!

ONS INHUREN VOOR CONCEPTONTWIKKELING?

Neem contact met ons op zodat wij vrijblijvend een advies kunnen geven.