HEEL GROU AAN DE BEZORGSERVICE & ZELFSCAN

PLAN, UITVOERING

communicatie en campagnes voor jumbo

OPDRACHTGEVER
Jumbo supermarkten. Allemaal hetzelfde, maar toch allemaal anders. Jumbo Grou is op zijn eigen manier uniek, maar hoe stralen we dat uit?

VRAAG
Grou is een leuk watersport dorp, met, naast de Jumbo, nog twee andere supermarkten. Voor de lokale bevolking genoeg keus, maar ook voor de toeristen die zomers in groten getale komen. Hoe kunnen we door middel van communicatie er voor zorgen dat iedereen voor Jumbo Grou kiest?

 

OPLOSSING
Elke supermarkt verkoopt hetzelfde, maar dan misschien van een ander merk met een andere prijs. Daarin het verschil maken heeft niet zoveel zin. Het is veel belangrijker om van jouw klanten échte fans te maken. We ging aan de slag en met unieke concepten en creatieve content brachten we een lach op het gezicht van iedere Grouster. Trots op onze lokale Jumbo!

RESULTAAT
Er werd in Grou en omgeving veel gesproken over deze supermarkt. Er was interactie op social media, enthousiaste deelname bij evenementen en we haalden de krant met onze 1-april grap. Jumbo Grou was niet meer te missen.

ZELFSCANWEDSTRIJD

De zelfscanner vind je steeds meer in de supermarkt. Naast het praktische gedeelte is het ook nog eens leuk! Vooral kinderen beleefden zichtbaar het meeste plezier aan het scannen van je eigen producten. Daar moesten we wat mee en zo organiseerden we samen met Jumbo Grou dé zelfscanwedstrijd voor kinderen met hun opa of oma. Bij de start kregen ze een boodschappenlijstje mee en onderweg op het parcours nog wat obstakels en extra opdrachten. Een race tegen de klok! Als een Max Verstappen scheurden ze door de winkel. Wie komt er het snelst over de finish met de meeste goede antwoorden? Een middag vol plezier!

BEZORGSERVICE

Gemak staat in deze tijd voorop. Boodschappen bestellen en laten bezorgen is tegenwoordig een ideale uitkomst. Ook in Grou en omgeving kun je gebruik maken van de bezorgservice. De vraag was: hoe maken we dit op een leuke en opvallende manier bekend aan onze klanten? Maak kennis met bezorger Joop die op zijn eigen unieke manier de bezorgservice introduceert.  Eén ding is zeker: hij heeft alles voor je!

1 APRIL!

Onze bezorger Joop houdt wel van een grapje en daarom besloten we samen de ‘automatische bezorgservice’ de wereld in de brengen. Met een chip in je koelkast weet Jumbo Grou precies wanneer de koffiemelk op is en wordt dat automatisch bij je bezorgd. Handig hè? Natuurlijk was het een 1 april grap, maar zo was wel de bezorgservice van Jumbo Grou opnieuw onder de aandacht gebracht. Zelf de Leeuwarder Courant nam de grap mee in de leukste 1 april grappen van 2019!

WIL JE MEER WETEN OVER DEZE CASE?

HET PROJECTTEAM

HJALMAR BOSSCHER

MERK & PLAN

 

 

KLASINE SMID

PROJECTMANAGER

 

 

ROBERT VEENSTRA

FOTO & VIDEO