Onze diensten

Positionering

Wat is een positioneren? Een unieke positionering is de basis van het succes van een bedrijf. En ook de basis in onze werkwijze. Starten met de ontwikkeling van een unieke klantbeleving is weggegooid geld als je positionering nog niet goed staat. Je wilt dat de herinnering van de potentiële klanten bijblijft. Maar je wilt dat de klant jouw bedrijf aan deze herinnering koppelt. Een positionering in combinatie met een merkidentiteit zorgen hiervoor. Een sterke positionering onderscheid je bedrijf van die van je concurrenten, geeft richting voor jou en je medewerkers en helpt bij het maken van toekomstige beslissingen. Een goede merkpositionering neemt een onderscheidende positie in ten opzichte van de concurrerende merken.

Ook zorgt een onderscheidende positionering dat het duidelijk is voor wie je er bent en voor wie niet. Dit trekt klanten en medewerkers aan die bij je passen. Om tot een goede positionering te komen geef je antwoord op drie vragen: Wat doe je? Voor wie doe je dat? En wat maakt je hierin uniek? Dit lijkt heel makkelijk, maar een goed antwoord op deze vragen blijkt in de praktijk toch lastig. Een goede positionering moet passen bij je bedrijf en bij de behoefte van je klant. Uniek (onderscheidend vermogen) is niet hetzelfde als relevant. Heb je een goede positionering? Dan zorgt dit voor herkenbaarheid van je bedrijf.

Lijn van Opgevallen

Positionering sessie met Opgevallen

Een goede positionering

Een unieke positionering moet voelbaar zijn. Anders is het alleen een marketingpraatje. Daar prik je snel genoeg doorheen. Een goede positionering moet aansluiten bij de wensen van je klanten en is onderscheidend van je concurrent. Wij zullen onderzoek doen naar klantbehoeftes en naar je concurrenten. Wat maakt jouw bedrijf anders dan anderen? Als we de behoeftes, de concurrenten en jouw bedrijf hebben geanalyseerd gaan we verschillende positioneringsrichtingen onderzoeken. Wat is een positioneringsstrategie die past bij jouw organisatie? Een transformationele positionering of een tweezijdige positionering? Past het bij jullie bedrijf? Is het haalbaar? Is het voldoende onderscheidend? Het kiezen van een positionering zorgt voor kiespijn. Je kiest namelijk ook voor wie je er niet bent. Het kiezen zal voor consequenties zorgen. Wij nemen je mee in de consequenties van je positionering.

Pijl naar het proces van een positionering

Het proces

Wij hebben een unieke werkwijze ontwikkeld om een unieke merkbeleving te creëren. Wij starten met het concreet maken van het vraagstuk en de doelstellingen. Wij lezen bestaande strategische rapporten, marktanalyses en overige interne rapportages door. Vervolgens organiseren wij één of meerdere sessies en ter voorbereiding krijgen alle deelnemers een vragenlijst toegestuurd met vragen waar je normaal gesproken niet of nooit bij stil staat. Tijdens de sessie brengen wij de unieke plek in jouw branche in kaart, halen de kernwaarden naar boven door middel van verschillende methodieken en schetsen een duidelijk beeld van jouw doelgroep en gaan wij een persona creëren. Wij gaan met klanten in gesprek en verkennen hun behoeftes. Wij analyseren wat concurrenten doen en verkennen verschillende richtingen. Het product wat wij opleveren is een merkboek waar je positionering en identiteit in staan uitgeschreven. Een document wat voor jou relevant is voor de komende tien jaar.

Pijl naar voorbeelden van een positionering

Creatieve herpositionering sessie van Opgevallen

Voorbeelden

Wij helpen veel bedrijven met het maken van een unieke positionering of herpositionering. Het is de basis in onze werkwijze. De nieuwe merkpositionering laten wij voelbaar zijn in interne en externe communicatie.

Kosten van een positionering

Wij ontwikkelen altijd een positionering in combinatie met een merkidentiteit. De ontwikkeling hiervan is maatwerk. Om je een gevoel te geven wat de kosten kunnen zijn hebben wij twee uiteenlopende voorbeeld scenario’s uitgewerkt:

PROJECT 1
Jullie organisatie bestaat uit 15 medewerkers. Je wilt groeien in klanten en hiervoor wil je een onderscheidende merkpositionering. Wij organiseren een sessie met een selectie van 5 medewerkers en ontwikkelen een positionering en merkidentiteit.

Looptijd: vanaf 40 uur
Kosten: vanaf € 3300

PROJECT 2
De aanleiding voor het ontwikkelen van een herpositionering en merkidentiteit is dat jullie in de afgelopen jaren erg gegroeid zijn en er intern behoefte is aan een duidelijke stip op de horizon. Wij organiseren een sessie met het MT en directie, vier sessies met in totaal 20 medewerkers en interviewen 5 klanten.

Looptijd: vanaf 80 uur
Kosten: vanaf € 6600

Onze klanten beoordelen ons met een 9,6

Selma Kamm
Selma Kamm
2023-05-15
Een heerlijk bedrijf om mee samen te werken! Zoveel positieve energie.
Trudy Kruizenga
Trudy Kruizenga
2022-10-04
Wat een mooi eind resultaat hebben wij ontvangen van Opgevallen. Daarnaast was de communicatie erg prettig. Ze staan altijd klaar voor vragen en denken graag mee, een aanrader!
Johannes Postema
Johannes Postema
2022-07-27
Professionele, creatieve club die werkt met veel enthousiasme!
Steffen Bosker
Steffen Bosker
2022-07-26
Ik werk sinds vorig jaar samen met Opgevallen aan uiteenlopende videoproducties. Erg fijne partij om mee samen te werken, hebben goede ideeën!
Martine Van Engelenburg
Martine Van Engelenburg
2022-05-19
Na slechte ervaringen met andere bedrijven ben ik bij Opgevallen terecht gekomen. Ze zijn onderbouwd en resultaatgericht, ik ben heel tevreden over de eerste resultaten. Weten zich goed in te leven in mij en mijn bedrijf. Sinds de samenwerking heb ik een stijgende lijn in opdrachten. Altijd bereikbaar en leuke groep mensen.
Wad Up
Wad Up
2022-02-14
Wij hebben inmiddels al een aantal jaar een fijne samenwerking met Opgevallen. Communicatie gaat altijd heel er goed en wij zijn zeer tevreden over onze samenwerking! Ik hoop nog jaren partners van elkaar te zijn :)
DeJongegekkoos Grou
DeJongegekkoos Grou
2022-02-07
Opgevallen heeft voor ons een schitterende video gemaakt van het unieke binnenschilderwerk van Olde Signorie in Leeuwarden. In de video is de authenticiteit van het object alsmede het schilderwerk perfect in beeld gebracht Meesterschilders Friesland BV

Ontvang een vrijblijvende offerte

(Her)positionering ontwikkelen

Neem contact met ons op zodat wij vrijblijvend een advies kunnen geven.

TELEFOONNUMMER
Bel ons op telefoonnummer:

WHATSAPP
Stuur een WhatsAppje naar:

E-MAIL
Stuur een e-mail naar: