HOE KRIJGEN WE DE JONGSTE DOELGROEP NAAR GORREDIJK?

MERK, PLAN

kledingwinkel vol beleving

OPDRACHTGEVER
RINSMA MODEPLEIN, een van de grootse modewinkels van Nederland met 350 merken. Een begrip in Friesland, maar (nog) niet onder de jongeren…

VRAAG
RINSMA wil de jongste doelgroep in de zaak (18 tot 25 jaar). Hoe krijgen we dat voor elkaar?

OPLOSSING
RINSMA was al een sterk merk en hoefde niet geheel opnieuw gepositioneerd te worden. Maar om op te vallen bij de jongere doelgroep was het wel nodig om terug te gaan naar de basis. Door in gesprek te gaan met de doelgroep kwamen we er achter dat RINSMA een imagoprobleem heeft onder jongeren. Ons advies: een sublabel opzetten, met een eigen positionering en identiteit die inspeelt op de wensen en behoeftes van de doelgroep.

RESULTAAT
Een volledige positionering met uitgewerkte merkidentiteit waarbij RINSMA handvatten krijgt om de doelgroep aan te spreken + een creatief aanvalsplan om de doelgroep écht aan ze te binden.

SUBLABEL MET EIGEN IDENTITEIT

Jongeren hadden niet het juiste beeld van RINSMA. Er moest iets veranderen in de uitstraling. Daarom is er een sublabel opgezet, volledig afgestemd op shoppers van 18 tot 25 jaar. Het sublabel staat voor een lifestyle gericht op generatie Y. Waarin fashion en lifestyle online én offline met elkaar worden verbonden. In de winkel vertaalt zich dat naar een inspirerende totaal beleving die klopt van A tot Z, uitdaagt om je eigen unieke stijl te ontdekken en altijd met goed advies.

Stijl en uitstraling van sublabel #ontrend by RINSMA

#ONTREND

Wij gaven advies, RINSMA ging aan de slag. De vrouwenafdeling van RINSMA Modeplein is omgetoverd tot een walhalla voor generatie Y, met het sublabel #ONTREND. Een smoothiebar, geografische vormen, felle kleuren én wasmachines. In elk hoek van de afdeling kun je het perfecte plaatje voor op Instagram maken. Zie hieronder een fotoreportage van het resultaat.

INFLUENCER MARKETING

Met een boekwerk vol creatieve concepten kon RINSMA aan de slag met het uitdragen van #ONTREND om de juiste doelgroep te bereiken. Zo bedachten we o.a. campagnes die ingezet konden worden op kanalen als Tinder, Snapchat en Instagram. Maar ook het werken met influencers kan niet achterwege blijven bij deze doelgroep. Onze creatieve concepten hebben RINSMA handvaten geboden om de juiste doelgroep te bereiken. Zie hier een voorbeeld van het startevent met influencers.

WIL JE MEER WETEN OVER DEZE CASE?

HET PROJECTTEAM

KAS KUPERUS

MERK & PLAN

 

 

HJALMAR BOSSCHER

MERK & PLAN

 

 

KLASINE SMID

PROJECTMANAGER