HOE KRIJGEN WE DE JONGTE DOELGROEP NAAR GORREDIJK?

MERK, PLAN

OPDRACHTGEVER
RINSMA MODEPLEIN.

VRAAG
RINSMA wil de jongste doelgroep in de zaak (18 tot 25 jaar). Wat moeten we hier voor doen?

OPLOSSING
RINSMA hoefde niet geheel opnieuw gepositioneerd te worden, maar specifiek voor deze doelgroep wel. Door in gesprek te gaan met de doelgroep kwamen we er achter dat RINSMA een imagoprobleem heeft onder jongeren. Ons advies: een sublabel opzetten, met een eigen positionering en identiteit die inspeelt op de wensen en behoeftes van de doelgroep.

RESULTAAT
Een volledige positionering met uitgewerkte merkidentiteit waarbij RINSMA handvatten krijgt om de doelgroep aan te spreken + een creatief aanvalsplan om de doelgroep écht aan je te binden.

SUBLABEL MET EIGEN IDENTITEIT

Door het imagoprobleem onder de jongeren moest er iets veranderen in de uitstraling. Daarom is er een sublabel opgezet mét eigen positionering en identiteit dat aansluit bij de doelgroep. Het sublabel gelooft in een lifestyle voor generatie Y waarin fashion en lifestyle online én offline met elkaar worden verbonden. Daarmee creëeren ze een totaal beleving om te inspireren en grensverleggend te zijn, maar altijd mét een echt en goed advies.

Stijl en uitstraling van sublabel #ontrend by RINSMA

#ONTREND

RINSMA is aan de slag gegaan met het advies dat wij hebben uitgebracht over het bereiken van de doelgroep. De vrouwenafdeling van RINSMA Modeplein hebben ze omgetoverd tot een walhalla voor generatie Y, met het sublabel #ONTREND. Een smoothiebar, geografische vormen, felle kleuren én wasmachines. Overal waar je kijkt kun je het perfecte plaatje voor op Instagram maken. Zie hieronder een fotoreportage van het resultaat.

INFLUENCER MARKETING

Met een boekwerk vol creatieve concepten kon RINSMA aan de slag met het uitdragen van #ONTREND om de juiste doelgroep te bereiken. Zo bedachten we o.a. campagnes die ingezet konden worden op kanalen als Tinder, Snapchat en Instagram. Maar ook het werken met influencers kan niet achterwege blijven bij deze doelgroep. Onze creatieve concepten hebben RINSMA handvaten geboden om de juiste doelgroep te bereiken. De uitvoering hiervan hebben zij voor eigen rekening genomen. Zie hier een voorbeeld van het startevent met influencers.

WIL JE MEER WETEN OVER DEZE CASE?

HET PROJECTTEAM

KAS KUPERUS

MERK & PLAN

 

 

HJALMAR BOSSCHER

MERK & PLAN

 

 

KLASINE SMID

PROJECTMANAGER