RINSMA MODEPLEIN

HOE KRIJGEN WE DE JONGSTE DOELGROEP NAAR GORREDIJK?

OPDRACHTGEVER
RINSMA MODEPLEIN.

VRAAG
Het gaat goed met RINSMA, maar er is nog een doelgroep die mist. RINSMA vindt de doelgroep 18 tot 25 jaar ook interessant en wil deze graag bereiken. Ze mogen komen shoppen in de webshop, maar als ze het voor het zeggen hebben, dan verwelkomen ze de doelgroep liever in de winkel. Wat moet RINSMA hier voor doen?

 

OPLOSSING
RINSMA hoefde niet geheel opnieuw gepositioneerd te worden, maar specifiek voor deze doelgroep wel.Door in gesprek te gaan met de doelgroep kwamen we er achter dat RINSMA een imagoprobleem heeft onder jongeren. Ons advies: een sublabel opzetten, met een eigen positionering en identiteit die inspeelt op de wensen en behoeftes van de doelgroep. Hierdoor zijn we niet gaan sleutelen aan het huidige succesvolle RINSMA, maar hebben we ingespeeld op stukje dat nog mistte.

RESULTAAT
Een volledige positionering met uitgewerkte merkidentiteit waarbij RINSMA handvaten krijgt om de doelgroep aan te spreken. Hier voegden we nog een strategische aanpak bij om structuur te bieden in de modeseizoenen en een creatief aanvalsplan om de doelgroep écht aan je te binden.

Sublabel #ontrend by Rinsma van RINSMA MODEPLEIN

 

SUBLABEL MET EIGEN IDENTITEIT

Door het imagoprobleem onder de jongeren moest er iets veranderen in de uitstraling. Daarom is er een sublabel opgezet mét eigen positionering en identiteit dat aansluit bij de doelgroep. Het sublabel gelooft in een lifestyle voor generatie Y waarin fashion en lifestyle online én offline met elkaar worden verbonden. Daarmee creëeren ze een totaal beleving om te inspireren en grensverleggend te zijn, maar altijd mét een echt en goed advies.

Huidige stijl en uitstraling van RINSMA MODEPLEIN

Stijl en uitstraling van sublabel #ontrend by RINSMA

Door het imagoprobleem onder de jongeren moest er iets veranderen in de uitstraling. Daarom is er een sublabel opgezet mét eigen positionering en identiteit dat aansluit bij de doelgroep. Het sublabel gelooft in een lifestyle voor generatie Y waarin fashion en lifestyle online én offline met elkaar worden verbonden. Daarmee creëeren ze een totaal beleving om te inspireren en grensverleggend te zijn, maar altijd mét een echt en goed advies.

 

#ONTREND

 

RINSMA is aan de slag gegaan met het advies dat wij hebben uitgebracht over het bereiken van de doelgroep. De vrouwenafdeling van RINSMA Modeplein hebben ze omgetoverd tot een walhalla voor generatie Y, met het sublabel #ONTREND.

Een smoothiebar, geografische vormen, felle kleuren én wasmachines. Overal waar je kijkt kun je het perfecte plaatje voor op Instagram maken. Zie hieronder een fotoreportage van het resultaat.

Met een boekwerk vol creatieve concepten kon RINSMA aan de slag met het uitdragen van #ONTREND om de juiste doelgroep te bereiken. Zo bedachten we o.a. campagnes die ingezet konden worden op kanalen als Tinder, Snapchat en Instagram. Maar ook het werken met influencers kan niet achterwege blijven bij deze doelgroep.

Onze creatieve concepten hebben RINSMA handvaten geboden om de juiste doelgroep te bereiken. De uitvoering hiervan hebben zij voor eigen rekening genomen. Zie hier een voorbeeld van het startevent met influencers.

 

INFLUENCER MARKETING

 

PAST JOUW MERK BIJ JOUW DOELGROEP?

Neem contact met ons op en wie weet drinken we samen koffie, thee of bier.

Deel deze case:

HET PROJECTTEAM VOOR RINSMA MODEPLEIN