ONZE DIENSTEN

KLANTBELOFTEN

Een klantbelofte is letterlijk wat jij aan jouw klanten belooft. Het omvat wat je klanten van jou kunnen en mogen verwachten. Ken je de zeven zekerheden van Jumbo? Dit is een goed voorbeeld wat nu precies een klantbelofte is. Wat beloof jij aan je klant? En in hoeverre is die belofte relevant? Het lijkt een simpele vraag, maar toch blijkt het vaak moeilijk te zijn deze vraag te beantwoorden. Wat willen je klanten?

Waar lopen ze tegenaan? Waar worden ze blij van en waar vooral niet van? En misschien nog wel de belangrijkste: wat mogen klanten nu precies van jouw organisatie verwachten? Stap 1 is het helder hebben van de klantbelofte. Maar alleen daarmee ben je er nog niet. De uitdaging zit in het altijd en overal waarmaken van deze klantbeloften, door iedereen in jouw bedrijf.

Lijn van Opgevallen

VOORDELEN KLANTBELOFTEN

Voordeel klantbeloften Een klantbelofte helpt klanten om een keuze te maken. Een klant weet vooraf precies weet wat ze aan jou hebben. Een duidelijke belofte werkt dus mee aan het vertrouwen van de klant in jouw bedrijf.

Voordeel klantbelofte Een klantbelofte leidt (vaak) tot een hogere tevredenheidsscore. Door bij de klanten realistische verwachtingen te creëren en binnen de organisatie hierop te sturen en de verwachtingen waar te maken.

Voordeel klantbeloften Klantbeloften zorgen voor feedback. Klanten die precies weten wat ze mogen verwachten zijn eerder geneigd om het te laten weten wanneer het niet helemaal in orde is. Dat geeft jou een mooie kans om je klantgerichtheid te verbeteren.

Voordeel klantbelofte Klantbeloften houden je medewerkers scherp en zorgt voor focus op je services. Zo blijft iedereen met de neus in de juiste richting.

Pijl naar volgende dienst

Klantbeloften voorbeeld in de praktijk

Klantbeloften brainstormsessie

HET PROCES

Het nadenken over en opstellen van klantbeloften is dus een belangrijk onderdeel van jouw merkstrategie. Wij van Opgevallen helpen jou bij het opstellen van de klantbeloften van jouw organisatie. Wij nemen de merkidentiteit van jouw organisatie onder de loep. Wat beloof jij als merk, en wat betekent dat voor jouw klanten? Daarnaast onderzoeken wij de behoeftes van jouw klant. Wat willen zij nu eigenlijk precies? Wat kan jij doen om in deze behoeftes te voorzien? Hierna starten wij met een brainstorm waar wij ijzersterke en heldere klantbeloftes kunnen opstellen voor jouw organisatie.

 
 
 

Pijl naar volgende dienst

ONZE KLANTBELOFTEN

1. GEEN LANGE CONTRACTEN
Bij Opgevallen kan je na elk project weer afscheid van ons nemen. Uiteraard doen wij ons uiterste best dat je klant bij ons blijft. Deze manier van werken heeft gezorgd voor veel lange klantrelaties. Voor veel van onze klanten zijn wij hun vaste bureau.

2. SNEL IN UITVOERENDE WERKZAAMHEDEN
Wij zijn echte doeners met een doordachte en bewezen efficiënte werkwijze. Binnen drie maanden zitten wij van strategiebepaling in de uitvoerende werkzaamheden.

3. TEVREDENHEIDSGARANTIE
Op al onze werkzaamheden bieden wij een tevredenheidsgarantie.

4. VOORDELIGE TARIEVEN
Wij werken met vaste prijzen. Zo kom je niet voor verrassingen.

5. RESULTAAT INZICHTELIJK
Resultaten maken wij inzichtelijk. Geen internetcijfers, maar resultaten die er toe doen. Hierdoor spreek je niet over kosten maar over een investering.

KLANTBELOFTEN LATEN MAKEN

Aan de slag met klantbeloften? Neem contact met ons op zodat wij jullie kunnen helpen.