EEN PIJNPUNT UIT DE KLANTREIS OPLOSSEN

MET EEN YOUTUBE KANAAL

Je kent het misschien wel: het rode lampje van je koffiemachine brandt weer en je hebt geen idee hoe het ontkalken van de machine ook alweer werkt. Wat doe je? Googelen natuurlijk! Op zoek naar een handleiding, want dat papieren boekje heb je tegelijk met de doos weggegooid. Voor onze opdrachtgever Eccellente, koffiemachinespecialist

op gebied van ontkalken en onderhoud, zijn wij in de klantreis gedoken. Op welke punten kunnen zij als expert van toegevoegde waarde zijn voor de klant? Al gauw bleek dit na de aanschaf van het product te zijn, wanneer klanten het product moeten gebruiken. Hier ontstaat een pijnpunt bij de gebruiker.

Werk van Opgevallen: Pijnpunt uit de klantreis van Eccellente

VISUELE HANDLEIDINGEN

Het boekje ligt in de papiercontainer en de geschreven handleiding op de website blijkt ook nog lastig. Tegenwoordig zijn we veel meer visueel ingesteld en hebben we behoefte aan beeld. Het idee om een YouTube-kanaal te beginnen met simpele, handige video’s was dan ook geboren.

Nu, met bijna 1000 abonnees is het YouTube-kanaal van Eccellente een succes. Voor elke populaire koffiemachine hebben we een aantal video’s opgenomen waarin we laten zien hoe je de machine moet ontkalken, onderhouden of reinigen. En met welke producten, die je kan kopen bij Eccellente. Maandelijks wordt er ongeveer 950 uur aan beeldmateriaal van Eccellente bekeken.

► KLANTREIZEN
► VIDEOGRAFIE

HET PROJECTTEAM

KLASINE SMID
CREATIEF STRATEEG

MARLIES FLOKSTRA
KLANTREISSPECIALIST

ROBERT VEENSTRA
FOTO- & VIDEOGRAAF

KLANTREIS VERBETEREN

Wil je ook inspelen op pijnpunten uit de klantreis? Neem contact met ons op en bespreek de mogelijkheden.