OPVALLENDE KLANTBELEVING BIJ

RIJSCHOOL POSSETH

► POSITIONERING
► MERKIDENTITEIT

Rijschool Posseth en Opgevallen zijn als Bassie en Adriaan, Yin en Yang of de kaassaus bij de bugels. We zijn met elkaar opgegroeid. Tijdens zijn parttime job begon hij alleen met zijn rijschool, maar groeide (samen met ons) door tot de grootste én creatiefste rijschool van Franeker. Dat doel was behaald, dus nu: doorschakelen!

Wij geloven in het neerzetten van de allerbeste klantervaring die je maar kan hebben, dan volgt de rest vanzelf. Hiervoor hebben de we klantreizen van verschillende doelgroepen in kaart gebracht en kritisch gekeken naar de pijnpunten. Waar kunnen we de puntjes nog op de i kunnen zetten om de allerbeste ervaring neer te zetten?

Rijschool Posseth en Opgevallen

ZEVEN INSTRUCTEURS

ÉÉN VISIE

► DESIGN
► TEKSTSCHRIJVEN

Rijschool Posseth heeft een eigen werkwijze opgezet om leerlingen klaar te stomen om kilometers te maken op de weg. Een succesvolle werkwijze met vier modules. Met verschillende instructeurs is het een uitdaging om dezelfde visie uit te dragen. Hiervoor hebben we een instructie

handboek gemaakt voor elke instructeur. Dit boekje kunnen ze er elk moment bij pakken wanneer nodig. Alles staat hierin beschreven en uitgelegd. Als aanvulling heeft het team elk kwartaal een bijeenkomst waarin ze van elkaar kunnen leren.

KIES JE INSTRUCTEUR

Uit de klantreis blijkt dat de klik met de instructeur een grote invloed heeft op de ervaring van de leerling. Daarom hebben wij ervoor gekozen om te kunnen kiezen bij welke instructeur je wilt lessen. Om deze keus makkelijker te maken voor een leerling, hebben we met elke instructeur een video opgenomen. Zo kun je alvast even kennis maken en een eerste indruk krijgen.

► VIDEO
► WEBSITE

Misschien wel de belangrijkste doelgroep van een rijschool: de ouders van leerlingen. In veel gevallen betalen zij de rijlessen en/of geven een rijles als verjaardagscadeau. Daarom zijn zij vaak nauw betrokken en ook grote beïnvloeders bij andere ouders. De communicatie richting de ouders van

leerlingen verliep via de leerlingen en dit was een pijnpunt in de klantreis. De rijschool had niet voldoende invloed op wat er gecommuniceerd werd. Daarom hebben wij de regie in eigen hand genomen en houden wij de ouders op de hoogte van de voortgang.

SPANNING WEGNEMEN

Uit de klantreis blijkt dat veel leerlingen de eerste rijles als erg spannend ervaren. Ter voorbereiding op wat zij kunnen verwachten hebben wij een video ontwikkeld. Ook hebben wij een informatieboekje gemaakt die de leerlingen na de proefles rustig kan nalezen. Over de rijopleiding, de theorie en praktische zaken die je moet weten voordat je start met rijlessen. Handig voor de leerlingen en voor de ouders/verzorgers.

► VIDEO
► DESIGN
► TEKSTSCHRIJVEN

HET PROJECTTEAM

HJALMAR BOSSCHER
OPRICHTER

ROBERT VEENSTRA
FOTO- & VIDEOGRAAF

KLANTREIS OPTIMALISEREN?

Wil je ook jouw klantreis in kaart laten brengen en deze laten optimaliseren? Neem contact met ons op en bespreek de mogelijkheden.

TELEFOONNUMMER
Bel ons op telefoonnummer:

WHATSAPP
Stuur een WhatsAppje naar:

E-MAIL
Stuur een e-mail naar: