WHATSAPP-ACTIE

  • Ruim 100 volgers op Facebook gegroeid
  • 150.000 mensen bereikt
  • 102 aanmeldingen verdeeld over 16 groepen
  • Opgepakt door de Harlingenonline en Franker actueel.

OPDRACHTGEVER
Shape Sportcentrum

AANLEIDING
Ieder jaar zijn er periodes dat mensen minder gaan sporten. Dat was voor Shape Sportcentrum een ideale kans om op in te spelen! Een van die momenten bij Shape valt in de maanden oktober en november. In deze maanden bewaren mensen hun goede voornemens graag voor het nieuwe jaar, want ja, we kunnen in januari ook wel beginnen met onze bikini body en we houden allemaal van uitstellen. Shape vroeg ons daarom om het ledenaantal een boost te geven in deze depri, donkere maanden. Wij kwamen met de wonderbaarlijke WhatsApp-wedstrijd.

DOELGROEP
Studenten en jonge ouders in Franeker en omstreken

DOELSTELLING
Naamsbekendheid, fans creëren, positieve merkattitude en werving.

CONCEPT

Wat kun je nou het beste inzetten om jongeren te bereiken? WhatsApp! 95% van de jongeren tussen de 15 en 30 jaar gebruiken namelijk WhatsApp. Wij bedachten een WhatsApp-wedstrijd waarbij een hele groep maten, vrienden, homies, kennissen, familie en ga zo maar door, een jaar gratis sporten kon winnen, door vragen te beantwoorden en opdrachten uit te voeren. Eerst deden we een oproep om deelnemers binnen te krijgen. De doelgroep werd gevraagd een groepje te vormen met minimaal vier en maximaal tien mensen. Vervolgens maakten ze een groeps-WhatsApp aan en voegden ze het mobiele nummer van Shape toe.

Binnen een week hadden we 102 deelnemers verdeeld over 16 groepen. De wedstrijd kon beginnen.. Iedere dag stuurden we een vraag of opdracht die de deelnemers beantwoordden of uitvoerden. Hadden ze de vraag of opdracht goed? Dan kregen ze een letter, waarmee ze aan het eind een zin konden vormen. Na twee weken fanatiek strijden, wisten 11 groepen de zin te raden: “Wij maken jou fit”. Uiteindelijk lootte Shape de winnende groep. Na de bekenmaking van de winnaars, kregen alle deelnemers een persoonlijke aanbieding om alsnog met korting te sporten. Dus naast naamsbekendheid, leverde de actie ook nog nieuwe klanten op!

  1. Het begon allemaal met de oproep.

2. De aanmeldingen gingen hard. Binnen een week hadden we 102 deelnemers en 16 groepen.

3. Er werd al snel een band gecreëerd.

4. De meeste mensen doen mee, omdat ze zelf fit willen worden. Sommigen doen mee, omdat anderen willen dat ze fit worden.

5. In november begonnen de vragen en opdrachten. Iedereen deed fanatiek mee! De eerste opdracht was het plaatsen van een groepsfoto op social media. De groepen werden aan het werk gezet om reclame te maken voor Shape. Uiteindelijk zijn we allemaal influencers en nemen we als mensen eerder dingen van elkaar aan, dan van bedrijven of merken. Dit zorgde voor een sneeuwbaleffect aan gratis reclame en leverde aardig wat likes en opmerkingen op binnen de deelnemers hun kennissenkring. 😉

6. Er waren makkelijke vragen…

7. En moeilijkere…

8. Sommige groepen besproken ook het dagelijks leven…

9. Of voetbal..

10. Natuurlijk moest er ook gezwoegd worden.

12. En we hadden leuke rebusjes voor de deelnemers

13. We wilden nog wat meer inspanning zien.

14. Helaas heeft niet iedereen de kunst van het squatten onder de knie.

15. Sommige deelnemers houden niet van regels.

16. Als laatste opdracht, moest iedereen een selfie maken hoe het eruit zou zien als ze zouden winnen. Deze moesten ze wederom op hun eigen social media plaatsen met #shapesportcentrum,  voor extra reclame en naamsbekendheid . Nou dat zag er zo uit:

17. Dat levert uiteraard reacties op van mensen in hun Facebook kring.

18. Toen kwam het moment dat de zin geraden moest worden. De meeste groepen wisten de zin op te lossen.

19. Maar niet iedereen had deze skills.

20. Uiteindelijk werd de winnaar geloot. Daar kwam het team ‘De Teambuilders’!

21. Cheque werd overhandigd.

22. Achteraf stuurden we de andere groepen allemaal een aanbieding, zodat ze toch nog met korting kunnen sporten! 💪

WIL JIJ OOK EEN VETTE CONVERSIE CAMPAGNE?

Neem contact met ons op zodat jouw campagne straks ook nergens op lijkt.

HET PROJECTTEAM