Van starter naar de grootste rijschool van Franeker

positioneren
merkidentiteit
creatieve concepten
content & campagnes

OPDRACHTGEVER
Coos Posseth staat aan de top van de grootste rijschool van Franeker. Een sterke persoonlijkheid met grote ambities. Het begon allemaal met een droom en goed vertrouwen in een club creatieve gasten (jaja, Opgevallen!)

VRAAG
Parttime werkte Coos Smeding groente en fruit, terwijl hij bouwde aan zijn eigen rijschool. Hij wilde het anders doen dan de rest en écht opvallen bij zijn jonge doelgroep. Communiceren op een manier die paste bij zijn opvallende persoonlijkheid. ‘In your face!’, direct en niet te missen.

OPLOSSING
We brachten de markt in kaart en bepaalden zijn unieke plek in die markt. Er ontstond een strategie, er werden doelen bepaald, kanalen gekozen en creatieve concepten bedacht en uitgerold.

RESULTAAT
Binnen no time was Rijschool Posseth op de kaart gezet en niet meer te missen in Franeker. De naamsbekendheid groeide, net als het aantal volgers en de enorme betrokkenheid van de doelgroep op Facebook en Instagram. Coos heeft inmiddels vijf instructeurs in dienst. Met dank aan hun goede inzet op de weg en onze promotie is er een constante stroom aan nieuwe leerlingen voor de rijschool. Doel behaald!

 

WIE WIL ER NOU NOG FIETSEN?

Serieus, wie wil er nou nog fietsen? Rapper Tygawoodz uit Zwolle maakte een rap voor de rijschool en we namen een videoclip op in Franeker. De promovideo werd ingezet op Facebook, Instagram en Snapchat om de doelgroep te activeren om hun rijbewijs te gaan halen. Luister hier de track op Spotify!

Dat lessen is best intensief en een serieuze aangelegenheid voor veel leerlingen. Het is dus belangrijk om er regelmatig wat humor in te gooien om het luchtig én ook gewoon leuk te houden. Laat dat maar aan ons over…

MET VEEL HUMOR EEN BELEVING DIE JE NIET SNEL VERGEET

 

THEORIELES IN DE PRAKTIJK

We bedachten een autopuzzelrit, waarbij we een koppeling maakte tussen theorie en praktijk. Bij de autopuzzelrit streden teams, bestaande uit leerlingen en een instructeur, tegen elkaar voor de eeuwige roem. De teams moesten aan de hand van een opdrachtenboek met vragen over theorie hun route vinden. Alle goede antwoorden leverde een letter op van een zin waar wij naar op zoek waren. En als je de route niet op de goede manier reed, kwam je te snel of juist te laat op het eindpunt. En dat koste je ook weer punten.

Tijdens het lessen komen instructeurs heel wat wegpiraten tegen. Volwassenen die al jaren hun rijbewijs hebben. We daagden de ouders van leerlingen uit om een rijtestje te doen. Dat leverde verrassende resultaten op! Of nou ja…eigenlijk niet 😉

HOE RIJDEN DE OUDERS VAN DE LEERLINGEN?

STAMPEN VOOR JE THEORIE

Naast het besturen van zo’n beest op wielen moet je ook een beetje de regels van het autorijden leren natuurlijk. Hoe chill is het als je dat bij dezelfde rijschool kunt fixen? En ook nog eens binnen één dag! Maar ja, hoe introduceer je je gloednieuwe 1-daagse theoriecursus? Nou, ZO DUS!

Coos brengt graag een beetje humor terug in zijn lessen. Want met een beetje lol leer je gewoon sneller. Daarnaast is hij briljant in typetjes neerzetten. Een uitgelezen kans om de theorielessen van Coos nog meer onder de aandacht te brengen! Wij maakten een serie van 5 afleveringen om op een ludieke manier onder de aandacht te komen van de doelgroep.

 

DE THEORIELESSEN

BEN JIJ OOK ANDERS?

Neem contact met ons op, want daar zijn wij dol op!

Deel deze case:

HET PROJECTTEAM VOOR RIJSCHOOL POSSETH