ELK HUIS IS EEN SPEELFILM

STRATEGIE, CREATIE, REALISATIE

  • Ruim 80.000 mensen bereikt.
  • Gemiddeld ruim 15.000 videoweergaven per video en 10.000 bekeken minuten.
  • Snelle verkoop van de woningen.
  • Franeker praat over G2 Makelaars.

OPDRACHTGEVER
G2 Makelaars

AANLEIDING
De huizenmarkt trekt aan. Er worden weer meer huizen gekocht en verkocht. Dat is een goed teken voor de makelaardij, maar toch miste er nog iets volgens G2 Makelaars. Hoe blijven wij op het netvlies hangen bij potentiële kopers en zullen ze eerder aan ons denken als ze hun huis willen verkopen? Daar wisten wij wel raad mee.

DOELGROEP
Inwoners van Franeker en omstreken (30km) met een koopwoning.

DOELSTELLING
Naamsbekendheid binnen de doelgroep en een top-of-mind positie creëren op het moment bij aan- of verkoop van de doelgroep hun woning.

CONCEPT

Iedere makelaar doet hetzelfde. De woningen die nieuw in de verkoop zijn zet de makelaar op zijn Facebookpagina. En link naar Funda er bij en klaar. Daar geloven wij niet in. Wij geloven in verhalen vertellen. Hoe krijgen we een huis in the picture zonder teveel over het huis te praten? Het huis is het decor van ons verhaal en dat decor verschilt elke keer weer. Lachwekkend, niet helemaal realistisch of juist heel herkenbaar.We verdiepen ons in het huis en de bewoners. Heeft het iets speciaals waar we wat mee kunnen? Wie wonen er en voor wie is het huis geschikt? We gaan op zoek naar die ene opvallende invalshoek waar we mee doorgaan.

Met een creatief idee, een helder script en een flexibele videograaf maken we die vette video’s waar ineens iedereen over praat. We plaatsen niet alleen die vette video online, maar ook het verhaal van de bewoners. Wat is het fijnste plekje van dit huis? Waarom willen ze verhuizen? Waarom hebben ze toendertijd dit huis gekocht? Met de video vallen we op. Met het verhaal van de bewoners geven we achtergrondinformatie en met het bericht dat het huis verkocht is maken we onze story compleet.

EEN BIJZONDER ONTROEREND VERHAAL

‘Ouderwets lekker’ staat er op de etalageramen geschreven. Dit pand met een rijke bakkershistorie leent zich bijzonder goed voor een opvallende video. Wij hoefden niet lang na te denken over de invalshoek voor de video van deze bakkerij: dit wordt een documentaire waarbij we de mensen ontroeren en kippenvel bezorgen. Leuke anekdotes, bijzondere herinneringen en de droom dat het misschien wel een bakkerij blijft wordt in deze video uitgesproken door de bakker zelf.

Hij neemt de kijker mee door het woonhuis, de bakkerij en de oude meelzolder. De bakker vertelt het verhaal gewoon in het Fries, dat maakt het verhaal echt en herkenbaar. Het bakkersvak is een ‘oude’ ambacht, maar waar zouden we zijn zonder bakkers? Met deze video proberen we niet alleen de bakkerij met woonhuis te verkopen, maar we willen mensen ook het leven van een bakker laten zien.

OOK EEN SPEELFILM?

HET PROJECTTEAM