BRULLENDE SUPERCARS

  • 80.000 mensen bereikt
  • 1.400 vind-ik-leuks, reacties of deelacties
  • 700 Facebookpagina vind-ik-leuks gegroeid

OPDRACHTGEVER
Autobedrijf van Schaik

AANLEIDING

Autobedrijf van Schaik is een bedrijf met een uniek aanbod aan auto’s. Regelmatig komen er monsters van supercars binnen zoals Ferrari, Mercedes-Benz AMG GT of Lamborghini. Hoe zonde is het om de mooiste auto’s in een showroom op een doorsnee manier in beeld te brengen door saaie foto’s te gebruiken waardoor de charme totaal in het niet valt? Precies, dat vonden wij ook.

 

DOELGROEP
Inwoners van Friesland in het hoogsegment.

DOELSTELLING
Het belangrijkste bij deze opdracht was het genereren van naamsbekendheid. Wij moesten ervoor zorgen dat de naam ‘Van Schaik’ een bekende werd binnen de doelgroep en het liefst in de ‘top-of- mind-awareness’.

CONCEPT

We geloven in beleving. Hoe zorg je ervoor dat een auto helemaal tot zijn recht komt? Door hem in context te plaatsen en de zintuigen te triggeren. Context heeft een heel groot aandeel in deze beleving. Een Italiaanse auto plaats je niet in de besneeuwde Zweedse bergen. De opdracht schreeuwde om video. Het geluid van de motor en het bewegen van de auto maken de supercar. Deze beleving gaat hand in hand met video. Uiteraard was het filmen van een Ferrari en een Mercedes-Benz AMG GT he-le- máál geen straf voor de mannen onder ons.

Die waren zo blij als een kind. Voor iedere supercarvideo zoeken we een bijpassende locatie. Zo filmden we de Ferrari bij de industriële haven in Harlingen en kozen we bij de Mercedes-Benz AMG GT voor landweggetjes net buiten Leeuwarden. Het totaalplaatje zorgde voor een groot bereik van 45.000 mensen. Dat is bijna een volle Johan Cruijff Arena.

WIL JIJ OOK OPVALLEN?

Neem contact met ons op zodat wij de spotlight op jouw podium kunnen zijn.

Deel deze case:

HET PROJECTTEAM