#MIJNBROODHUYS

  • Het winnende broodje wordt wekelijks dik 300 keer verkocht!
  • Ruim 450.000 mensen bereikt via social media
  • 700 pagina vind-ik-leuks op Facebook gegroeid
  • Bijna 900 volgers op Instagram gegroeid
  • Ruim 100 broodjes inzendingen.
  • Opgepakt door onder andere Leo FM (2x), Winkels Leeuwarden en Heks’n kaas.

OPDRACHTGEVER
Het Broodhuys & Broodhuys Broertje

AANLEIDING
Voor Het Broodhuys  & Broodhuys Broertje hebben we een merkidentiteit ontwikkeld met als hoofdconcept ‘Voelt als thuiskomen’, want bij de twee zaken voelt de sfeer ook echt als thuiskomen. Om dit gevoel nog meer door te voeren in de social media, bedachten we een campagne waarbij gasten en volgers mee konden denken met de nieuwe menukaart, door hun eigen favoriete recept voor een broodje in te sturen via social media. Alles voor dat felbegeerde plekje op de nieuwe menukaart. Zo maak je het nog meer een thuis en betrek je de fans van je bedrijf op een creatieve manier. In deze case nemen we je mee in het grote succes van deze campagne.

DOELGROEP
Broodjesliefhebbers in Leeuwarden en omstreken tussen de 18 en 65 jaar oud. Gemeente Leeuwarden heeft 122.000 inwoners.

DOELSTELLING
Naamsbekendheid genereren, de doelgroep betrekken, fans creëren én het transformeren van gasten en volgers naar ambassadeurs.

 

CONCEPT

Iedereen kent het wel. Je bent aan het lunchen bij je favoriete lunchroom en er staan allemaal lekkere dingen op het menu, maar toch mis je iets of wil je eens wat anders. Wat is er dan leuker dan zelf een broodje voor de menukaart bedenken? Precies, dat vonden wij ook. Voor de nieuwe menukaart van Het Broodhuys en Broodhuys Broertje hebben we daarom volgers en gasten gevraagd om hun favoriete lunchbroodje te maken en in te sturen. Deelnemers konden hun broodje, aan de hand van een foto of video en een lijst met ingrediënten, insturen door hem op hun eigen Facebook of Instagram-pagina te plaatsen onder #mijnbroodhuys. Ook konden de deelnemers hun broodje als reactie plaatsen in de verschillende oproepvideo’s.

Na drie weken kozen de koks en eigenaren van de Het Broodhuys en Broodhuys Broertje drie broodjes uit voor de finale. De volgers van de beide zaken werden gevraagd om een stem uit te brengen op hun favoriete broodje van de drie. Het broodje met de meeste stemmen kreeg een publieksstem. Tijdens de finale bepaalden de publieksstem en een vierkoppige jury uiteindelijk welk broodje met een cheque van de hoofdprijs naar huis ging en op de nieuwe menukaart zou komen te staan! De winnaar ging er vandoor met €1.000,-, maar kon ook kiezen voor 5% omzet van de opbrengst van het broodje bij beide zaken. Lees verder voor de opbouw van deze awesome campagne.

  1. Het begon allemaal met de oproepvideo, het aanpassen van de omslagfoto’s en het neerleggen van flyers in beide zaken.

2. De reacties stroomden binnen! Iedereen wilde wel bepalen welk broodje op de kaart zou komen in ruil voor €1.000,-. En wat zaten er ver-ruk-ke-lij-ke recepten tussen.

3. Sanne neemt ons zelfs helemaal mee in het maken van het broodje. Daarmee komt er een community op gang.

 

4. Helaas heeft niet iedereen het talent om een lekker broodje te maken.

We wilden ook een aantal video’s maken van deelnemers die hun broodje in de video klaarmaken. Zo werden we in het broodhuys van Douwe-Henk, Allard en Marieke uitgenodigd. De video’s zorgden ervoor dat andere mensen weer aangespoord werden om ook een broodje in te sturen. De campagne ging leven.

5. Zoals de video van Douwe – Henk.

6. Bij Douwe-Henk was er niet alleen animo voor het broodje.. Daarom namen we ook de rol van matchmaker aan. 😉

7. Allard’s broodje viel goed in de smaak.

8. Zelfs Youtubers uit Leeuwarden staan de springen om het broodje van Allard en maken hem na.

Na drie weken kozen de eigenaren van Het Broodhuys en Broodhuys Broertje drie broodjes uit die door gingen naar de stemronde. Het broodje heksebezem van Jessica, het broodje africana van Benno en het broodje Zorba Chicken van Melanie.

9. Er werd massaal gestemd in Leeuwarden. In totaal meer dan 2.000 keer. Dit bericht ging zelfs viral. We hadden een organisch bereik van 30.500 personen.

10. De finalisten zijn errug fanatiek. Finalist Melanie voert zelfs campagne bij haar werkgever.  Heel slim, Jumbo. Heel slim. Ze stippelde zelf de hele campagne voering uit en ontwierp haar eigen posters.

11. En Jessica sleept gewoon even 1,2 duizend likes voor haar broodje Heksenbezem binnen, waarmee ze de publieksprijs won.

12. Zelfs Heks’nkaas stemt mee, omdat Jessica Heks’nkaas in haar recept had verwerkt. Daar krijgt ze nog een mooi cadeautje voor terug!

13.  In de finale maakten alle kandidaten hun broodje klaar. Smullen!

14. Ondanks de vele stemmen van Jessica op Facebook en het lekkere broodje van  Benno, bleek in de finale dat Melanie haar broodje het best in de smaak viel bij de jury. Haar broodje won bijna unaniem de wedstrijd.

15. En daar is ‘ie dan, het winnende broodje. Op dit moment het best verkochte broodje van beide zaken. Je hebt nu de kans om hem te proeven! Hier loopt het water je toch van in de mond?

OOK EEN DIKKE CONVERSIE CAMPAGNE?

Neem contact met ons op zodat wij de spotlight op jouw podium kunnen zijn.

HET PROJECTTEAM