ALSOF HET ONS EIGEN IS

MERK, PLAN, UITVOERING

OPDRACHTGEVER
Link Makelaars & Taxateurs, zo’n club die eigenlijk al heel goed gaat. Maar ja, als je dan ’s ochtends een makelaarsbord van Opgevallen op het raam van je kantoor aantreft, dan word je toch wel nieuwsgierig! En zo geschiedde. We  daagden ze uit om hun merk en communicatie voor het makelaarskantoor naar het volgende niveau te tillen. Dat durven deze dames wel aan!

VRAAG
Link is mega onderscheidend als makelaar in de regio De Wâlden in Friesland. Hoe maken we hier een sterk merk van? Hoe vertalen we het merk naar de communicatie? Hoe maken we van klanten echte fans? En hoe blijven we de concurrentie steeds een stapje voor? Want ja, wie zijn kop boven het maaiveld uitsteekt wordt continu schaamteloos gekopieerd (was hun ervaring).

OPLOSSING
We zijn gestart met positioneren. Link bestaat uit een team nuchtere vrouwen van weinig woorden, maar daar draaien wij onze hand niet voor om. 😉 Met goed doorvragen kregen we een helder beeld van hun unieke plek in de markt. Er werd een merkidentiteit gemaakt, er werden doelen bepaald, kanalen gekozen en creatieve concepten bedacht en uitgerold.

RESULTAAT
Meer dan ooit straalt het bedrijf uit waar ze sterk in zijn: klanten onder hun vleugels nemen en 100% vanuit klantbelang handelen. Behulpzaam, nuchter, speels en inspirerend. Gewoon goed geregeld. ‘Alsof het ons eigen is’. Er is een constante stroom van klanten, goede aanbevelingen en een enorme groei en betrokkenheid op social media.

THE KIDS ARE TAKING OVER!

Serieuze business, dat huizen (ver)kopen. Maar humor hebben de dames ook! We gaven de kantoorsleutels aan hun dochters en die mochten de zaken voor één dag overnemen, inclusief bezichtiging…

HOE GAAT HET MET?

Hoe gaat het met onze klanten als de (ver)koop is afgehandeld? Ook als de deal is afgerond wil Link weten hoe het de mensen vergaat. Dus schoten wij in de auto, bewapend met vragenlijst en camera om onze nek. De klantreportages werden een grote hit op social media!

DRIE GANGEN MET KERST

Niemand mag zich vergeten voelen in de donkere decemberdagen. Link is betrokken bij de regio en vanuit deze gedachte ontstond het initiatief ‘Drie gangen met Kerst’, een volledig verzorgde avond voor een selectie (oud)klanten van Link. Een Kerstdiner voor senioren uit Burgum, door ondernemers uit Burgum. Een avond met een gouden randje.

WIL JE MEER WETEN OVER DEZE CASE?

HET PROJECTTEAM

KAS KUPERUS

MERK & PLAN

 

 

NATHALIE KEERS

PROJECTMANAGER

 

 

ROBERT VEENSTRA

FOTO & VIDEO