CONVERSIECAMPAGNE SPORTCENTRUM SHAPE

  • 40 nieuwe jaarabonnementen (200% van de gestelde doelstelling behaald)
  • 21.000 mensen online bereikt in de omgeving van Franeker
  • 5.000 mensen offline bereikt in Franeker
  • 90% van de conversie online behaald en 10% offline

OPDRACHTGEVER
Sportcentrum Shape in Franeker

AANLEIDING
Wat levert het inzetten van social media mij op? Zie ik die naamsbekendheid ook terug in de zaak? De investering moet onder aan de streep wel weer terugverdiend worden. Maak je niet druk! Dat regelen we. Ook midden in de zomer? Wanneer mensen meer zin hebben om in het zonnetje op het terras te zitten dan zwetend in de sportschool te staan? Makkie! Hoe? Lees maar snel verder ;-).

DOELGROEP
Mannen en vrouwen tussen de 50 en de 65 jaar, die parttime werken. Ze hebben kinderen maar die wonen niet meer thuis. Ze hebben weer wat meer rust in hun leven, dus is het tijd om het sporten weer op te pakken. Deze mensen zitten nog niet bij een sportschool, maar als ze komen sporten komen ze het liefste voor 16:00 uur.

DOELSTELLING
20 nieuwe klanten tussen de 50 en de 65 jaar die een jaarabonnement afnemen.

CONCEPT

Als wij ons verplaatsen in de doelgroep, dan denken we dat zij zich niet thuis voelen in een machosportschool waar alleen maar anabooltjes rondlopen. Wij geloven erin dat ouderen op zoek zijn naar persoonlijke begeleiding, een plezierige sfeer in de sportschool en gezelligheid. Met als gevolg: het positieve resultaat van sporten op de gezondheid. We hadden alleen wat sociale bewijslast nodig om anderen te motiveren tot inschrijving, wat advertentiebudget en een goede aanbieding die de doelgroep over de streep moest trekken. Voor Shape Sportcentrum verzorgden we een conversiecampagne waarbij we Douwe (67 jaar) en Akke (63 jaar) geïnterviewd en gevolgd hebben tijdens een van hun sportsessies.

Zelfidentificatie vonden we belangrijk en daarom kozen we voor twee verhalen. Van een vrouw en een man. Akke sport al 28 jaar bij Sportcentrum Shape en Douwe is een aantal jaar terug wegens gezondheidsredenen toch maar gaan sporten. Douwe en Akke zijn geen acteurs. Het zijn echte mensen. Twee klanten van Shape. We brachten hun verhaal, met emotie, in beeld. En lieten dit zien aan 21.000 mensen uit de omgeving van Franeker via Facebook. Wij zijn niet vies van de geur van papier en we ontwierpen flyers en verspreide die bij 5.000 huishoudens. Inschrijven kon via de website, of in de zaak zelf. Wel moest je een actiecode gebruiken. Konden wij mooi het resultaat meten. En dat resultaat? Dat was er. Maar liefst 20 inschrijvingen meer dan wat we voorspeld hadden.

 

"Ik zit al 45 jaar in deze wereld, maar ik heb het nog nooit zo druk gehad als in de zomer."

- Alex van Hurck, eigenaar Sportcentrum Shape

WIL JIJ OOK CONVERSIE?

Neem contact met ons op zodat jij straks ook nieuwe klanten krijgt!

HET PROJECTTEAM