Menu
Design

Huisstijl laten maken

4.9 / 38 beoordelingen

Val op, zorg voor herkenbaarheid en creëer vertrouwen. Je organisatie is gegroeid en de visuele identiteit dekt niet langer de lading. Er is behoefte aan een opfrissing, een nieuwe start. Misschien begon je ooit met alleen een logo en een website, maar door de jaren heen zijn er allerlei verschillende ontwerpen en stijlen ontstaan. Elke medewerker past de huisstijl op zijn eigen manier toe, waardoor er geen uniforme uitstraling is. Het voelt rommelig en inconsistent, terwijl een herkenbare en samenhangende stijl juist zo belangrijk is. Laat daarom een professionele huisstijl ontwerpen op maat.

Dit kan je verwachten:

  • Een huisstijl die past bij jouw identiteit en positionering.

  • Wij ontwerpen niet alleen iets moois, maar ook iets dat blijft hangen.

  • Wij denken ook na over de toepassing van je huisstijl in middelen.

  • Bij elke huisstijl leveren wij een huisstijlhandboek.

Huisstijl ontwerp laten maken

Zo maken wij jouw huisstijl

Voordat we een visuele vertaling maken van de identiteit van jouw bedrijf, gaan we eerst achterhalen wat die identiteit van jouw bedrijf is. Want een goede huisstijl is de vertaling van de merkwaarden van jouw organisatie. We beginnen dus altijd bij jouw kernwaarden. Is er een uitgewerkte positionering en merkidentiteit? Dan zijn die ons vertrekpunt. Als die ontbreken, zullen we die eerst ontwikkelen. Want de huisstijl is een visuele vertaling van jouw identiteit. Bij de ontwikkeling van de huisstijl moet worden nagedacht over welke beleving de klant moet krijgen. We bedenken en adviseren welke kleuren, vormen en elementen hierbij passen. Vaak leveren we meerdere richtingen op waaruit je kunt kiezen. Maar soms maken we het je ook makkelijk en hebben we direct al gekozen. Natuurlijk ontwerpen we een volledige huisstijl, van logo tot aan social media posts. Door te werken met een huisstijlhandboek zorgen wij ervoor dat iedereen (intern en extern) jouw huisstijl op een goede manier toepast.

Uitgelichte cases

Ga voor vitaliteit met personal coaching

Een boutique gym waar je in een stijlvolle, hoogwaardige omgeving met persoonlijke begeleiding werkt aan de meest vitale versie van jezelf. Aan ons de uitdaging om een krachtige merkidentiteit te ontwikkelen en dit te vertalen naar een naam, logo, huisstijl en verschillende middelen.

Van één ontwerp naar het verrijken van de huisstijl

Frisia Groep had behoefte aan signing die ze tijdens evenementen konden inzetten. We hebben de visuele vormen uit de ontworpen roll-up banners verder doorontwikkeld: van briefpapier tot presentaties, en van visitekaartjes tot spandoeken.

Een nieuw gezicht: Yfke is geboren!

Een nieuwe naam, huisstijl en website. Alles ging over de kop bij Stichting Welzijn het Bolwerk. Tijd voor een nieuwe koers met een nieuwe uitstraling!

Een greep uit onze klanten:

Ervaringen van onze klanten

Opgevallen heeft mij uitstekend geholpen om mijn nieuwe bedrijfsactiviteit Doehetzelf Nalatenschap te ontwikkelen en op de kaart te zetten. Chapeau!

Max Leffring

27.07.2023
Maarten

Maarten van der Spek

Vestigingsmanager In4Work

Ze weten echt waar het voor jou en jouw bedrijf om draait. Het logische praktisch maken. Zeer fijn om mee samen te werken!

AB Marine Service

Eigenaar AB Marine Service
03.01.2023
Bekijk alle klantverhalen

Veelgestelde vragen over huisstijl ontwerp

Heb je nog vragen over ons designproces of het laten maken van een huisstijl? Hieronder lees je de meest gestelde vragen over onze aanpak. Als je dan nog vragen hebt, neem dan zeker contact met ons op.

Welke onderdelen zitten standaard in een huisstijl?

In onze huisstijlen ontwerpen we standaard een logo, werken we jouw kleurenpalet uit, kiezen we jouw typografie en leggen we de toepassing van jouw huisstijl uit. Optioneel ontwerpen we iconen, werken we jouw tone of voice uit en maken we direct verschillende huisstijlmiddelen.

Hoe verloopt het designproces bij jullie?

We starten met een uitgebreide kennismaking waarin we je wensen, doelen en bestaande middelen in kaart brengen. Op basis hiervan doen wij een voorstel voor de uitvoering. In sommige trajecten adviseren wij om eerst een visuele identiteit en/of merkidentiteit te laten ontwikkelen. Na het akkoord op ons voorstel krijg je een vast aanspreekpunt die je verder gaat helpen. Je contactpersoon zorgt dat onze ideeën vertaalt worden naar conceptschetsen, waarbij jouw feedback vanaf het begin centraal staat. Vervolgens werken we de gekozen richting uit tot een sterk visueel ontwerp, waarna een feedbackronde volgt. Het eindresultaat? Een ontwerp dat aansluit bij jouw merk en indruk maakt.

Hoeveel feedbackrondes zijn inbegrepen in het proces?

Wij werken altijd met één feedbackronde. Extra feedbackrondes zijn mogelijk tegen bijbetaling.

Helpen jullie ook met de uitvoering zoals drukwerk of plaatsing?

Wij werken samen met partners op het gebied van drukwerk en plaatsing. Wij besteden dit dus uit aan andere partijen. U kunt er ook voor kiezen om dit zelf uit te besteden, maar wij kunnen ook de organisatie en projectmanagement hiervan op ons nemen.

Benieuwd naar de mogelijk­heden?

Hjalmar helpt je graag verder. Vul onderstaand formulier in en Hjalmar neemt binnen één werkdag contact met je op.