Menu
Merkuitingen

Campagnes

Campagnes laten maken door creatief communicatiebureau
4.9 / 38 beoordelingen

Een sterke campagne blijft hangen. Het is meer dan een pakkende slogan en een mooi beeld. Een campagne is de sleutel tot het vergroten van je zichtbaarheid en naamsbekendheid. Met als doel het claimen van een plek in de harten van je doelgroep. Ons doel? Samen met jou een campagne neerzetten die écht opvalt. Creatief en helemaal afgestemd op jouw merk.

Wat je kan verwachten:

  • Een strategische en creatieve aanpak met als gevolg dat je campagne impact maakt.

  • Een campagne die past bij jouw positionering en merkidentiteit.

  • Wij durven anders te denken, zodat jij opvalt in de massa.

  • Een creatief concept die voor jou op maat gemaakt wordt.

Inzichten vormen de basis van onze creatieve concepten

De creatieve kaders

Een succesvolle campagne begint altijd met een helder doel. Wat wil je bereiken? Wil je meer zichtbaar zijn bij je potentiële klanten? Wil je de naamsbekendheid vergroten? Of wil je leads en conversies genereren? Elk doel vraagt om een andere uitkomst. Bij Opgevallen duiken we diep in jouw vraagstuk en creëren we een campagne die aan jouw doelen voldoet.

Een goed uitgevoerde campagne brengt je merk tot leven. Het maakt je zichtbaar, zorgt ervoor dat je boodschap blijft hangen en spoort aan tot actie. Wij zorgen ervoor dat alles klopt. Van strategie tot merkuitingen. Of het nu gaat om een grootschalige merkcampagne of een keiharde leadgeneratiecampagne, wij zorgen ervoor dat het opvalt.

Campagne laten bedenken door Opgevallen

Je hoeft niet overal zichtbaar te zijn

Het juiste kanaal kiezen is cruciaal voor een campagne die impact maakt. Online adverteren op Google of sociale media is ideaal om specifieke doelgroepen te bereiken. Maar vergeet offline niet: een sterk billboard of creatieve printadvertentie blijft hangen. Wij combineren kanalen om jouw verhaal op de meest effectieve manier te vertellen. Van social ads tot slimme e-mailcampagnes. Van billboards tot aan guerilla-acties. Maar wij zetten alleen kanalen in die passen bij jouw merk, doelgroep en doelstelling.

Over jouw merk gesproken. We geloven in de kracht van een stevig fundament. Daarom beginnen we altijd bij jouw merkstrategie. Wie ben je? Wat drijft je? En wat wil je uitstralen? Dit vormt de basis voor alles wat we doen. Vanuit deze merkstrategie werken we concepten uit die niet alleen creatief, maar ook effectief zijn.

Uitgelichte cases

Een jubileum vieren met een flinke dosis creativiteit

Een jubileum vieren met een flinke dosis creativiteit en humor. De mannen van TIGE klopten bij ons aan! Benieuwd hoe we dat hebben gedaan?

Stappen maken voor een duurzame toekomst

Met de campagne 'Hoe gasvrij ben jij?' activeerden wij de inwoners van de gemeente Waadhoeke om te starten met besparen en isoleren.

Vliegensvlug vakantie­krachten werven

Opgevallen werd gevraagd om een nieuwe campagne te ontwikkelen met een creatief concept dat jongeren aanspreekt en motiveert om bij Patyna aan de slag te gaan. Jongeren hebben dus diverse doelen en motivaties wanneer ze zoeken naar een bijbaan. Die inzichten vertaalden ze zich door naar het creatief concept: Waarvoor werk jij?

Een greep uit onze klanten:

Ervaringen van onze klanten

Jouke Kamsa

Eigenaar Kamsa Schoenen
André Groen over G2 Makelaars

André Groen

Eigenaar G2 Makelaars
Paul Alstein - Schildersvakopleiding

Paul Alstein

Directeur Schildersvakopleiding Friesland
Bekijk alle klantverhalen

Duidelijk over de investering

De ontwikkeling van campagnes is maatwerk. Het doel en je doelgroep bepalen onder andere de kanalen en de communicatiemiddelen. Wij hebben hieronder twee verschillende situaties geschetst om je een beeld te geven van de kosten.

Leadgeneratie campagne

Je doel is het krijgen van meer leads. Wij ontwikkelen een landingspagina op je website en maken advertenties die voor bezoekers zorgen. Wij managen de conversie en rapporteren naar je.

Looptijd: vanaf 30 uur Investering: vanaf € 2550 + media inkoop

Merkbekendheid campagne

Wij bedenken een creatief concept en ontwikkelen een merkvideo en een billboard campagne. Deze video adverteren wij via social media campagnes en wij plaatsen de billboard campagnes in de regio van jouw doelgroep.

Looptijd: vanaf 85 uur Investering: vanaf € 7225 + media inkoop

Veelgestelde vragen over campagnes

Heb je nog vragen? Hieronder lees je de meest gestelde vragen over campagnes en onze aanpak. Als je dan nog vragen hebt, neem dan zeker contact met ons op.

Wat is jullie aanpak bij het ontwikkelen van een campagne?

Vooraf starten wij met een heldere briefing. Wat wil je met de campagne bereiken, wat is de deadline, wie moeten betrokken worden en wat is het budget. Op basis van deze input bedenken wij een creatief concept die aansluit bij jouw merkstrategie. Bij Opgevallen werken wij altijd vanuit jouw positionering en merkidentiteit. Als deze er nog niet is, adviseren wij om deze eerst te laten ontwikkelen.

Met welke kanalen hebben jullie ervaring?

Bij Opgevallen hebben we ervaring met een breed scala aan kanalen, zodat we altijd de juiste mix kunnen kiezen voor jouw campagne. We werken met de meest gebruikte sociale mediaplatforms, zoals Instagram, Facebook, LinkedIn, SnapChat, YouTube en TikTok. We zijn thuis in Google Ads, displaymarketing en retargetting. Ook weten we precies hoe we websites effectief inzetten, zorgen we voor impact met billboardcampagnes en andere printmedia. Welke kanalen we ook gebruiken, ze worden afgestemd op jouw doelen en strategie.

Hoe maken jullie de resultaten van een campagne inzichtelijk?

Dit is afhankelijk van je doelstelling. Om de impact te meten, kunnen we je merkbekendheid meten, het aantal leads zoals bijvoorbeeld kandidaten op vacatures of inschrijvingen voor een dienst en/of je marktaandeel meten. Uiteraard zijn er genoeg andere punten die we gaan meten.

Hoe lang duurt het opzetten van een campagne?

Oei, dat is een lastige vraag. Een landingspagina is natuurlijk sneller opgezet dan dat een brandmovie gemaakt is. En de ene brandmovie is de andere niet. Neem voor deze vraag contact met ons op, dan kunnen wij wel een goede indicatie van de planning en de tijdsduur geven.

Benieuwd naar de mogelijk­heden?

Hjalmar helpt je graag verder. Wil jij een campagne laten ontwikkelen? Of heb je hier nog vragen over? Vul het formulier in en Hjalmar neemt binnen één werkdag contact met je op.