Menu
Creatief concept

Klantreizen

Klantreis laten maken
4.9 / 41 beoordelingen

Klanten die jouw bedrijf aanbevelen bij anderen, vaker bij je terugkomen en meer afnemen. Dat is het gevolg van een onvergetelijke klantbeleving. Door klantreizen te maken kan je sturen op deze eccellente klantbeleving. Daarom zijn klantreizen ook de basis in onze werkwijze en werken wij hier op dagelijkse basis mee.

Wat je kan verwachten:

  • Krijg belangrijke inzichten in de klantbeleving volgens jouw klanten.

  • Ontdek pijnpunten en kansen waar je jouw klantbeleving kan verbeteren.

  • Krijg meer tevreden klanten die vaker bij je terugkomen.

  • Wij ontdekken wat de werkelijke behoefte van je klanten is.

Klantreis maken als basis voor al onze merkuitingen zoals websites - positionering voelbaar in elk detail

Unieke merkbeleving

Elke klant doorloopt verschillende fases tijdens jouw dienstverlening, vanaf de eerste oriëntatie en aankoop tot het gebruik van je dienst en uiteindelijk de loyaliteit. Dit alles vormt de klantreis, oftewel de customer journey. Het is de totale ervaring die je klant krijgt met jouw bedrijf. Door deze reis in kaart te brengen, ontdek je waar je kunt verbeteren. Van frustraties die je klanten ervaren tot kansen die je kunt benutten. Ook kom je contactmomenten op het spoor die niet overeenkomen met jouw positionering, merkidentiteit of beloftes aan klanten. Dit helpt je niet alleen om de klantbeleving te optimaliseren, maar ook om loyale ambassadeurs te creëren die jouw bedrijf vanzelf promoten. En zeg nu zelf, wie wil er geen gratis accountmanager?

Medewerkers van het communicatiebureau in Friesland aan het brainstormen vanuit een customer journey

Gerichte verbeteringen

Jouw doel bepaalt welke fase van de klantreis we aanpakken. Wil je meer nieuwe klanten? Dan focussen we op de oriëntatiefase van jouw klantreis en bedenken wij hoe jij meer zichtbaar kunt zijn en hoe je het verschil kunt maken in het vergelijkingsproces. Wil je juist klanten langer aan je binden en vaker laten terugkomen? Dan gaan we aan de slag in de aankoop- en dienstfase. Welke acties zorgen ervoor dat klanten zich gaan binden aan jouw bedrijf? Met strategische en creatieve sessies brengen we de klantreis in kaart, samen met jou én jouw klanten, om hun ervaring echt te begrijpen. Nadat we de klantreis in detail hebben uitgewerkt, zullen we deze met jouw klanten bespreken ter toetsing. Daarna werken we een helder, doelgericht plan uit. Zodra alles staat, beginnen we met het ontwikkelen van de juiste merkuitingen om jouw doelen concreet te maken.

Uitgelichte cases

Op ‘safari’ in Tanzania

De klantreis van een 'once-in-a-lifetime-experience' in kaart brengen bracht ons écht in Tanzania. Nu we weten hoe het is om zo'n droomreis te maken, kunnen we dat ook goed overbrengen naar de potentiële doelgroep.

De kleurrijke notaris

Krijg jij ook een stoffig gevoel bij een notaris? Dat is verleden tijd bij Notariskantoor Mirjam Bos in Grou. We namen het notariskantoor onder de loep en kozen voor een nieuwe, unieke positionering en merkidentiteit, namelijk de kleurrijke notaris.

Van een alternatief naar het merk voor koffiemachine onderhoud

Voor onze opdrachtgever Eccellente, koffiemachinespecialist op gebied van ontkalken en onderhoud, zijn wij in de klantreis gedoken. Op welke punten kunnen zij als expert van toegevoegde waarde zijn voor de klant? Al gauw bleek dit na de aanschaf van het product te zijn, wanneer klanten het product moeten gebruiken. Hier ontstaat een pijnpunt bij de gebruiker.

Van de kapper in het dorp naar dé krullen­kapper van Friesland

Hoe val je op als kapper en zorg je dat klanten voor jou kiezen? Met zo’n 27.000 kappers in Nederland is dat een uitdaging. Veel mensen met krullen ervaren problemen met de verzorging ervan en het vinden van een kapper die daar verstand van heeft. Marleen van Salon de Boarn had die kennis en ervaring, maar niemand wist dat.

Een greep uit onze klanten:

Ervaringen van onze klanten

Mirjam Bos - Notariskantoor Mirjam Bos

Mirjam Bos

Notaris Notariskantoor Mirjam Bos

Ze weten echt waar het voor jou en jouw bedrijf om draait. Het logische praktisch maken. Zeer fijn om mee samen te werken!

AB Marine Service

Eigenaar AB Marine Service
03.01.2023
Marleen Eriks van Salon de Boarn

Marleen Eriks

Eigenaresse Salon de Boarn
Bekijk alle klantverhalen

Duidelijk over de investering

De ontwikkeling van klantreizen is maatwerk. Om je een gevoel te geven wat de kosten kunnen zijn hebben wij twee uiteenlopende voorbeeld scenario’s uitgewerkt:

Een klantreis van één dienst waarbij wij ons focussen op de oriëntatiefase

We organiseren een klantreissessie met jullie bedrijf en een houden diepte-interviews met vijf klanten. Vanuit dit customer journey onderzoek koppelen wij de opgedane klantinzichten terug. Wij komen nog niet met concrete oplossingen.

Looptijd: vanaf 45 uur Investering: vanaf € 3825

Wij ontwikkelen drie complete klantreizen van verschillende diensten

We organiseren een klantreis- en een brainstormsessie met jullie bedrijf, halen klantfeedback op via enquetes en een houden diepte-interviews met vijf klanten. Vanuit dit customer journey onderzoek maken wij een verbeterplan met concrete en creatieve verbeteringen.

Looptijd: vanaf 75 uur Investering: vanaf € 6375

Benieuwd naar de mogelijk­heden?

Hjalmar helpt je graag verder. Wil jij een klantreis laten ontwikkelen? Of heb je hier nog vragen over? Vul het formulier in en Hjalmar neemt binnen één werkdag contact met je op.