Menu
Creatief concept

Concept­­ontwikkeling

4.9 / 38 beoordelingen

Een creatief concept vormt de basis voor alle uitingen en bepaalt hoe jouw merk opvalt en blijft hangen bij je doelgroep. Een sterk creatief concept maakt het verschil tussen gewoon en gedenkwaardig. Het zorgt ervoor dat jouw merk niet alleen gezien wordt, maar ook echt aanslaat.

Wat je kan verwachten:

  • Wij bedenken concepten die opvallen, blijven hangen en jouw doelgroep echt raken.

  • Elk concept wordt gebaseerd op een strategie die past bij jouw merk en doelstellingen.

  • Persona's en journeys laten ons begrijpen wat je doelgroep raakt.

  • 100% tevredenheidsgarantie op onze creativiteit.

Goede social content begint bij inzicht in je klantbehoeften

Wat maakt een concept sterk?

Een sterk concept is herkenbaar in al je merkuitingen. Het is dat ene idee dat jouw merk niet alleen zichtbaar maakt, maar ook voelbaar. Het brengt jouw boodschap, merkverhaal en doelstellingen samen in één krachtig idee dat impact maakt bij je doelgroep. Conceptontwikkeling draait om het vinden van dat ene unieke en creatieve uitgangspunt dat jouw merk onderscheidt in een overvolle markt. Op basis van de opgestelde klant- of medewerkersreis ontwikkelen wij concepten die jouw doelen behalen. Wij combineren het meetbare met het merkbare. Geen vaag verhaal, maar een helder, strategisch fundament dat richting geeft aan alles wat je doet. Van offline campagne tot video: een goed concept vertelt jouw verhaal, raakt je doelgroep en activeert deze. Het onderscheidt je in een wereld vol ruis, maakt impact en blijft hangen. Kortom: een sterk concept laat zien wie je bent, waarom je er bent, en waarom dat ertoe doet.

Conceptontwikkeling op basis van klantbehoeften

Meetbaar en merkbaar

Bij conceptontwikkeling staat één ding centraal: jouw merk op een onderscheidende manier tot leven brengen. Veel marketeers richten zich puur op het meetbare, maar wij kijken juist naar het merkbare. Hoe wordt jouw merk ervaren? Hoe voelt het voor je doelgroep? Ons proces begint met een strategische verkenning waarin we jouw doelstellingen en merkverhaal helder krijgen. Samen duiken we diep in wat jouw merk uniek maakt. Een goed concept begint bij een onderscheidend merk.

Vervolgens gaan we aan de slag met creatieve brainstormsessies met een scherpe focus op jouw vraagstuk. Vooraf verzamelen we relevante informatie en stemmen we onze aanpak volledig af op jouw doelstellingen. Hier ontstaan de eerste ruwe ideeën, die we vervolgens aanscherpen en vertalen naar een sterk concept. Het resultaat? Concepten die impact maken, jouw merkverhaal vertellen en aansluiten bij je doelgroep.

Uitgelichte cases

Stappen maken voor een duurzame toekomst

Met de campagne 'Hoe gasvrij ben jij?' activeerden wij de inwoners van de gemeente Waadhoeke om te starten met besparen en isoleren.

Vliegensvlug vakantie­krachten werven

Opgevallen werd gevraagd om een nieuwe campagne te ontwikkelen met een creatief concept dat jongeren aanspreekt en motiveert om bij Patyna aan de slag te gaan. Jongeren hebben dus diverse doelen en motivaties wanneer ze zoeken naar een bijbaan. Die inzichten vertaalden ze zich door naar het creatief concept: Waarvoor werk jij?

Een jubileum vieren met een flinke dosis creativiteit

Een jubileum vieren met een flinke dosis creativiteit en humor. De mannen van TIGE klopten bij ons aan! Benieuwd hoe we dat hebben gedaan?

Een greep uit onze klanten:

Ervaringen van onze klanten

Wat ik fijn vond aan de samenwerking met Opgevallen is in eerste instantie jullie enthousiasme. Hoe een idee ontstaat uit “het niets” is altijd leuk om te zien. Daarnaast reageren jullie altijd snel. Een appje is voldoende en het wordt geregeld. Ik zou jullie bij iedereen aanraden. Jullie ideeën zijn out of the box en doeltreffend.

Berry Nieuwenhuis

Vestigingsmanager @Work Personeelsdiensten
02.12.2024
Mirjam Bos - Notariskantoor Mirjam Bos

Mirjam Bos

Notaris Notariskantoor Mirjam Bos

De samenwerking met Opgevallen is mij uitstekend bevallen. Er wordt 'out of the box' meegedacht om een zo goed mogelijk product neer te zetten. Voor onze school heeft een enorme boost gehad qua naamsbekendheid. Top!

Lars Engelse

Directeur Tjalling Koopmans College
25.11.2024
Bekijk alle klantverhalen

Duidelijk over de investering

Conceptontwikkeling is maatwerk. Om je een gevoel te geven wat de kosten kunnen zijn hebben wij twee uiteenlopende voorbeeld scenario’s uitgewerkt:

Een merkconcept en pay-off

Gebaseerd op jouw bestaande positionering ontwikkelen we een creatief merkconcept met een krachtige pay-off. Dit concept wordt de rode draad voor al je toekomstige communicatie.

Looptijd: vanaf 50 uur Investering: vanaf € 4250

Een creatief communicatieplan

We ontwikkelen een creatief communicatie & marketingplan wat relevant is voor de komende drie jaar. Hierin staan verschillende concepten om je merk tot leven te brengen en om je bedrijfsdoelen te behalen.

Looptijd: vanaf 70 uur Investering: vanaf € 6000

Veelgestelde vragen over concept­ontwikkeling

Hieronder lees je de meest gestelde vragen over conceptontwikkeling en onze aanpak. Heb je nog meer vragen? Neem dan contact met ons op.

Hoe lang duurt het proces van conceptontwikkeling?

Gemiddeld genomen hebben wij ongeveer twee maanden nodig om tot een volledig concept te komen. Dit is inclusief de voorbespreking, brainstorms, uitwerking en presentatie.

Wat als we niet helemaal tevreden zijn met het voorgestelde concept?

Dan gaan wij terug naar de tekentafel en bedenken wij een nieuw creatief concept. Wij bieden onze klanten een 100% tevredenheidsgarantie op onze creativiteit. Geen zorgen dus!

Kunnen jullie ook helpen met de uitvoering van het concept?

Jazeker, wij ondersteunen jullie bij de ontwikkeling van de merkuitingen die gemaakt moeten worden. Van copy tot design. En van video tot website. Wij hebben alle disciplines in huis of hebben relaties met sterke partners om jullie te ontzorgen.

Hoe maken jullie de resultaten van een campagne inzichtelijk?

Dit is afhankelijk van je doelstelling. Om de impact te meten, kunnen we je merkbekendheid meten, het aantal leads zoals bijvoorbeeld kandidaten op vacatures of inschrijvingen voor een dienst en/of je marktaandeel meten. Uiteraard zijn er genoeg andere punten die we gaan meten.

Benieuwd naar de mogelijk­heden?

Hjalmar helpt je graag verder. Wil jij een concept laten ontwikkelen? Of heb je hier nog vragen over? Vul het formulier in en Hjalmar neemt binnen één werkdag contact met je op.