Menu
Hekstra

Van rietdekkers naar een ijzersterk merk

Wat hebben wij gedaan:
Merkidentiteit Klantreizen Design Videografie Fotografie

Onze behaalde resultaten:

  • Het gewenste imago onder woorden gebracht in een merkidentiteit.

  • Unieke merkvideo gemaakt waarin we de kijker laten kennis maken met merk Hekstra.

  • Publiek fysiek laten kennismaken door de deuren letterlijk te openen op een open dag.

  • Hekstra neergezet als uniek bouwbedrijf met vier disciplines.

Meer over Hekstra

In 1925 is Ebele Hekstra begonnen als zelfstandige rietdekker. In een bewogen tijd maakte hij de stap om ondernemer te worden. Het was niet makkelijk, maar nu bijna 100 jaar later bestaat het bedrijf in Damwâld nog steeds. Ondertussen met de vierde generatie aan het roer: Romke Hekstra.

Hekstra wordt nog steeds gezien als rietdekker, wat natuurlijk niet gek is. In 2017 zijn alle zusterondernemingen die voorgaande jaren zijn opgericht, samengevoegd onder de naam ‘Hekstra’ en leveren ze diensten in vier disciplines: rietdekkers, dakmeesters, bouwers en prefab. Maar dat weet nog niet iedereen..

Inzicht krijgen door klantreizen

Romke had een missie en besluit daardoor bepaalde dingen compleet anders te doen. Hij wil graag het ultieme thuisgevoel creëren voor klanten, maar ook voor zijn medewerkers. Om gericht te kunnen werken aan klanttevredenheid werkten we verschillende klantreizen uit, waaruit een aantal belangrijke inzichten rolden. Wat als tijdens het achterhalen van deze inzichten blijkt dat het gewenste imago nog niet klopt? Dan kun je nog zoveel tijd en energie steken in het verbeteren van de klanttevredenheid, maar moet je eerst aan de slag met imagoverandering.

Romke besluit om het direct goed aan te pakken, waarbij een praktisch en gevat merkidentiteit ontwikkeld is die vandaag de dag nog steeds actueel is. Een merkidentiteit is de basis om te vertellen wie je bent, wat je doet en waar je voor staat. Zowel voor klanten, als voor medewerkers. Het is een fundament dat zowel extern toepasbaar is, maar juist ook intern. Hekstra wil namelijk niet alleen uniek zijn voor potentiële klanten, maar ook voor personeel. Een praktisch merkidentiteit is het begin voor een sterk werkgeversmerk.

Identiteit tot leven gebracht

Dan staat je identiteit op papier, maar dan begint het proces pas: de identiteit laden richting je klanten én medewerkers. Want hoe breng je een geschreven tekst tot leven? Voor ons heel simpel: door middel van een pakkende merkvideo. Het spreekt, prikkelt en raakt. Na het zien van deze video krijg je direct een beeld van wie Hekstra is, waar het bedrijf voor staat en wat het doet. De eerste stap richting dat Hekstra méér is dan een rietdekkersbedrijf. We hebben menig kijker kippenvel bezorgd. Kijk zelf maar!

Kennis maken met Hekstra

Door het imago te verbeteren wilden we meer mensen fysiek kennis te laten maken met het merk Hekstra. Het bedrijf opende letterlijk de deuren door een relatiedag én open dag te organiseren, zodat iedereen kon ervaren wat er allemaal gebeurt aan de Willemstrjitte in Damwâld. Van binnenkijken tot een spectaculair parcours heftruck rijden en van foodtrucks tot een wedstrijdje spijker slaan. Bekijk vooral de aftermovie om een indruk te krijgen van de open dag.

Bekijk hier de aftermovie

De verhalen van Hekstra vertellen

Een andere manier om men kennis te laten maken met Hekstra is door middel van een inspirerende krant. In deze krant staan verhalen over de visie, projecten en de mensen achter het merk Hekstra. Wij hebben deze krant, in samenwerking met Hekstra, samengesteld en gelanceerd tijdens de open dagen, waar hij direct enthousiast werd ontvangen. Het is een opvallende weggever die inspirerende verhalen vertelt. En uniek, want welk bouwbedrijf geeft nou een eigen krant uit? Wil je een kijkje nemen?

Bekijk hier de Hekstra krant

Bekijk meer cases

Stappen maken voor een duurzame toekomst

Met de campagne 'Hoe gasvrij ben jij?' activeerden wij de inwoners van de gemeente Waadhoeke om te starten met besparen en isoleren.

De kleurrijke notaris

Krijg jij ook een stoffig gevoel bij een notaris? Dat is verleden tijd bij Notariskantoor Mirjam Bos in Grou. We namen het notariskantoor onder de loep en kozen voor een nieuwe, unieke positionering en merkidentiteit, namelijk de kleurrijke notaris.

Ga voor vitaliteit met personal coaching

Een boutique gym waar je in een stijlvolle, hoogwaardige omgeving met persoonlijke begeleiding werkt aan de meest vitale versie van jezelf. Aan ons de uitdaging om een krachtige merkidentiteit te ontwikkelen en dit te vertalen naar een naam, logo, huisstijl en verschillende middelen.

Een greep uit onze klanten:

Benieuwd naar de mogelijk­heden?

Hjalmar helpt je graag verder. Heb je ook het idee dat jouw imago niet helemaal klopt met hoe je het graag wilt hebben? Vul dan hieronder jouw gegevens in.