Menu
Salon de Boarn

Van de kapper in het dorp naar dé krullen­kapper van Friesland

Wat hebben wij gedaan:
Positionering Klantreizen Design Social media Drukwerk

De behaalde resultaten:

  • Klanten vanuit heel Nederland

  • De omzet is verdubbeld

  • Een ijzersterke klantenbinding

  • Een volle agenda, elke maand opnieuw

Over Salon de Boarn

Dat het kiezen van een unieke plek in de markt van belang is, hoeven we je vast niet meer uit te leggen. Laat Salon de Boarn daar nu het perfecte voorbeeld van zijn! Hoe verhaal van Salon de Boarn is gestart? Daarvoor moeten we even flink wat jaren terug in de tijd. De samenwerking tussen Marleen Eriks, eigenaresse van Salon de Boarn, en Opgevallen is er namelijk eentje waar je u tegen zegt. Die stamt al uit de tijd dat Opgevallen nog opereerde vanuit de zolderkamer. Marleen is zelfs in 2015 klant geweest bij de eerste onderneming van Hjalmar, Bespaarin!

Toen Marleen destijds een nieuwe kapsalon opende in Aldeboarn, klopte ze in 2019 aan bij Opgevallen omdat ze wilde groeien in klanten. Maar hoe kun je als kapper ervoor zorgen dat je opvalt en er speciaal voor jou gekozen wordt? Er stonden in 2019 zo’n 27.000 kappers ingeschreven in Nederland. Kom daar maar eens tussen als gewone kapper! Wij adviseerden haar om een positioneringstraject te doen. Opgevallen ging op zoek naar hetgeen dat Salon de Boarn uniek maakt.

Positionering als dé krullenkapper van Friesland

Al snel werd duidelijk dat mensen met krullen vaak problemen ervaren met het verzorgen van hun krullen én het vinden dat de juiste kapper die weet hoe er met krullen omgegaan moet worden. Tegenwoordig is er veel meer bekend over het knippen van krullen, maar destijds waren de krullenkapper nog erg schaars. Het vraagt namelijk om specialistische kennis en een andere kniptechniek dan die een gewone kapper in de vingers heeft. En die kennis en ervaring? Die had Marleen prima in de vingers, alleen wist niemand dat. Zonde natuurlijk! Daarom zetten we haar neer als dé krullenkapper van Friesland. De agenda raakte steeds voller en voller.

Het krullenboekje

Mooie, natuurlijke krullen vragen om een intensief traject én speciale kniptechnieken. Daarnaast is ook niet elk advies van toepassing voor jouw unieke krullen. Voor je het weet ben je overladen door informatie, tips en adviezen – probeer dat maar eens te onthouden als klant. Daarom hebben wij een krullenboekje ontworpen. Hierin wordt de persoonlijke diagnose van de huidige staat van de krullen beschreven, de behandeling tijdens de eerste afspraak, wat de persoonlijke krullenroutine voor de komende weken is en ruimte voor de klant om eigen bevindingen op te schrijven. Het is namelijk belangrijk om bij te houden wat er aan jouw krullen gedaan is. Het krullenboekje is dus echt een uitkomst! Niet alleen omdat het voor de klant inzichtelijk en makkelijker gemaakt wordt, ook omdat het ontzettend bijdraagt aan de overtuigingskracht en deskundigheid van Salon de Boarn!

Het resultaat

Fast forward naar de dag van vandaag. Inmiddels is Salon de Boarn uitgegroeid tot een bekende krullenkapper van Friesland. Ze verwelkomt krullenbollen vanuit heel Nederland in haar kappersstoel in Aldeboarn, tovert dagelijks de mooiste, natuurlijke krullen tevoorschijn en haar omzet is verdubbeld. Het krullenboekje speelt daarin een belangrijke  rol.

Voeg daar nog eens een website en social mediakanalen vol met resultaten, tips en informatie over het verzorgen van krullen aan toe, en je hebt het resultaat waarom Marleen in 2019 koos voor een positioneringstraject: klanten die speciaal voor Salon de Boarn kiezen en vanuit het hele land afreizen naar een klein dorpje in Friesland om bij Marleen in de kappersstoel te zitten.

Het is de hele aanpak van hoe jullie met klanten omgaan. Je bent niet zomaar een nummer. Jullie kijken naar wat ik echt nodig heb. Ik krijg dan iets toegestuurd en dan voel ik de enthousiasme weer in me bruisen. Ik denk dat dat het belangrijkste is. Dat ik als ondernemer er niet altijd alleen voor sta. Maar dat er iemand is die meedenkt waardoor je af en toe ook weer input krijgt, enthousiast wordt en gestimuleerd wordt. Ik vind dat wij een uitstekende samenwerking hebben, dus ik geef jullie een 9.

Marleen Eriks

Eigenaresse - Salon de Boarn

Bekijk meer cases

Positioneren is keuzes durven te maken

Je kon bij TIGE terecht voor financiële administratie en personeelsadministratie, advies en optimalisatie van HR-inkoop, advies en optimalisatie van HR-afdelingen (+ interim) en advies en optimalisatie van Sociaal domein. Ingewikkeld, he? Dat moest anders. Wij gingen voor ze aan de slag om een positionering en merkidentiteit te ontwikkelen.

Op ‘safari’ in Tanzania

De klantreis van een 'once-in-a-lifetime-experience' in kaart brengen bracht ons écht in Tanzania. Nu we weten hoe het is om zo'n droomreis te maken, kunnen we dat ook goed overbrengen naar de potentiële doelgroep.

De kleurrijke notaris

Krijg jij ook een stoffig gevoel bij een notaris? Dat is verleden tijd bij Notariskantoor Mirjam Bos in Grou. We namen het notariskantoor onder de loep en kozen voor een nieuwe, unieke positionering en merkidentiteit, namelijk de kleurrijke notaris.

Een greep uit onze klanten:

Benieuwd naar de mogelijk­heden?

Hjalmar helpt je graag verder. Vul hieronder je gegevens in en dan plannen wij een vrijblijvend kennismakingsgesprek.