Positieve bijdrage aan het imago
30.615 mensen bereikt met advertenties op social media
12.075 mensen hebben doorgeklikt naar de website
Het creëren van het gesprek onder inwoners
Vanaf het jaar 2050 wordt er geen aardgas meer gebruikt voor het verwarmen van woningen of voor het koken, dat heeft de overheid besloten om de klimaatdoelen te behalen. Nogal een ingrijpende verandering! Zo’n overgang heeft aandacht en tijd nodig, vindt gemeente Waadhoeke. Daarom heeft de gemeente besloten deze overgang stapsgewijs te doen. Eerst starten met isoleren en besparen, en ondertussen onderzoeken hoe ze de komende jaren kunnen overstappen op duurzame warmtebronnen. Maar hoe zorgt de gemeente Waadhoeke ervoor dat haar inwoners bezig gaan met het isoleren van hun woning en met besparen op de energiekosten?
Om de inwoners van de gemeente Waadhoeke te activeren om bezig te gaan met het verduurzamen van hun huis, hebben wij de campagne ‘Hoe gasvrij ben jij’ opgezet. De hoofdrolspelers van de campagne? De eigen inwoners van de gemeente natuurlijk! We wilden namelijk mensen in de campagne laten zien waar inwoners zich in kunnen herkennen, of zelfs persoonlijk kennen. Om het gevoel te creëren dat ‘als onze buurman het kan, kunnen wij het ook’. En zodat er over de campagne gepraat wordt: “Heb je Els en Reinoud gezien op de poster in het buurthuis?”.
Wij gingen op bezoek bij twee verschillende gezinnen in Gemeente Waadhoeke om een kijkje te nemen bij hen thuis. Wat doen zij om hun woning te isoleren en te besparen op de energierekening? Met als resultaat zes vermakelijke video’s, die het verhaal van inwoners Martijn & Marlous en Els & Reinoud vertellen, en sprekende communicatiemiddelen. Van krantenadvertenties en posters tot een direct mail en social media-advertenties.
En of de campagne de inwoners van gemeente Waadhoeke geprikkeld heeft! De diverse video’s, het campagnemateriaal en de social media-advertenties konden op tientallen enthousiaste reacties rekenen. Inwoners die geïnspireerd raakten door de verhalen van Martijn & Marlous en Els & Reinoud. Inwoners die op social media hun eigen ervaringen deelden én in gesprek met elkaar gingen (en eerlijk is eerlijk, af en toe ook met een kritische noot). Inwoners die bijvoorbeeld een energiecoach van gemeente Waadhoeke inschakelden om advies op maat te krijgen. De campagne wist iets los te maken bij de inwoners. Benieuwd naar de video’s? Hiernaast zie je de eerste aflevering van de videoreeks!
Wat nou als je erachter komt dat je helemaal niet het imago hebt dat je graag wilt? Dan is er werk aan de winkel! Voor Hekstra ontwikkelden we een pakkende merkidentiteit die ervoor zorgde dat men wist wie Hekstra is, wat ze doen en waar ze voor staan.
De Schildersvakopleiding Friesland is op zoek naar een stabiele instroom van nieuwe leerlingen. De vraag voor vakmensen is groot, en is de afgelopen jaren alleen maar gestegen. Om dit te bereiken, hebben we content ontwikkeld voor TikTok, Instagram en SnapChat.
Opgevallen werd gevraagd om een nieuwe campagne te ontwikkelen met een creatief concept dat jongeren aanspreekt en motiveert om bij Patyna aan de slag te gaan. Jongeren hebben dus diverse doelen en motivaties wanneer ze zoeken naar een bijbaan. Die inzichten vertaalden ze zich door naar het creatief concept: Waarvoor werk jij?
Een greep uit onze klanten:
Hjalmar helpt je graag verder. Vul hieronder je gegevens in en dan plannen wij een vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Δ