Een merkessentie in één woord samengevat
Onderscheidende positionering
Een karakteristieke merkidentiteit die zich onderscheidt
Compleet nieuwe website
Waar Dennis en Walter eerst nog onder een andere bedrijfsnaam opereerden, besloten ze in 2020 door te groeien als hoogwaardige sportschool met aandacht voor zowel lichaam als geest. Deze stap betekende dat ze een eigen bedrijf gingen neerzetten, en daar hoort ook een eigen merk bij. Het concept? Een boutique gym waar je in een stijlvolle, hoogwaardige omgeving met persoonlijke begeleiding werkt aan de meest vitale versie van jezelf. Aan ons de uitdaging om voor Dennis en Walter een krachtige merkidentiteit te ontwikkelen en dit te vertalen naar een naam, logo, huisstijl en verschillende middelen. En die uitdaging hebben we met beide handen aangepakt!
Praktisch aan de slag met je doelen, leren hoe je goed voor jezelf zorgt en groeien in wie je bent. Dat is waar Dennis en Walter zich hard voor maken. Ze hebben de passie om mensen te begeleiden naar een gezond, actief en energiek leven waarbij een duurzame balans tussen lichaam en geest centraal staat. Het doel is om ze de tools te bieden om die balans zelf vol te houden, zodat ze hun gezonde leefstijl zelfstandig vast blijven houden. “Onze droom is om mensen oprecht te helpen gelukkiger te zijn en een bijdrage te leveren aan de gezondheid en vitaliteit van Nederland.”
Het ontwikkelen van de merkidentiteit begint met onderzoek doen. Hoe ziet de fitnessbranche er in de omgeving uit? Wie is een concurrent en wie niet? En hoe zit het eigenlijk met je doelgroep? We organiseerden een interne sessie om deze en andere vragen te beantwoorden, en brachten de doelgroep in kaart. We leerden al snel dat oprechte, persoonlijke aandacht het verschil kan maken. Ook zit de kunst ‘m in de eenvoud. Wanneer je iets terug kunt brengen naar de essentie, is het veel makkelijker te begrijpen. En als je het begrijpt, kun je het in de praktijk brengen. Dennis en Walter helpen hun klanten om de specialist van hun eigen body & mind te worden. “Wij willen mensen hoop geven. Hoop als een positief gevoel dat de klant het vertrouwen kan geven om datgene te doen, waarvan hij dacht dat hij het niet kon.” Makes sense, right? Hmm.. Sense…
En zo was de naam van de personal training studio geboren! SENSE Body & Mind Studio. De dubbele betekenis van het woord sense omvat perfect waar ze met hun boutique gym voor willen staan: It makes sense, omdat hun aanpak onderbouwd is met kennis en ervaring. Maar sense betekent ook zintuig. En dat is precies wat geprikkeld wordt door de luxe boutique studio. Uniek door coaching van de bovenste plank, gecombineerd met de ultieme beleving van een luxe studio en een hechte community. Een revolutie in de branche.
Hun slogan? Work. Learn. Grow. Verandering vraagt namelijk om actie (work) en ontwikkeling (learn). Het resultaat is groei (grow) in body & mind.
Alleen met een naam en merkidentiteit ben je er nog niet. Want ja, het oog wil ook wat in zo’n boutique gym. Daarom ontwikkelden we ook de huisstijl voor SENSE Body & Mind Studio. Tijdens het ontwikkelen van de visuele identiteit stelden we ons de ideale boutique gym voor. Een stijlvolle ruimte met licht dat zich aanpast voor de juiste sfeer op het juiste moment. Dag of avond, actie of ontspanning. Luxe materialen aangevuld met natuur en de juiste accessoires. Leer, marmer, een groene wand. Precies goed op elkaar afgestemd, om je helemaal op je gemak te laten voelen. Of je nu komt voor een small group training, een verrijkende coachsessie aan tafel of om nog even te werken na je 1-op-1 training.
En met een uitgewerkte-visuele identiteit ontwikkelden we meer. Fotografie, website, alles om het merk sterk neer te zetten.
Opgevallen heeft ons geholpen op het gebied van merkstrategie. Dat hebben ze echt goed gedaan. Het leukste van de samenwerking vond ik het opzetten van het merk Sense. Van 0 tot aan wat het nu is, dat we dat samen hebben gedaan. Van merk tot merkboek tot website. Het bevalt heel goed dat we een vast aanspreekpunt hebben. Jesse heeft echt moeite gedaan om ons bedrijf te leren kennen. Hij kent onze klanten en hij weet wat we nodig hebben.
Walter Nuiten
Wat nou als je erachter komt dat je helemaal niet het imago hebt dat je graag wilt? Dan is er werk aan de winkel! Voor Hekstra ontwikkelden we een pakkende merkidentiteit die ervoor zorgde dat men wist wie Hekstra is, wat ze doen en waar ze voor staan.
Van chaos naar structuur om de juiste snaar te raken bij de doelgroep. De website van het Lauwers College is flink onder handen genomen, zowel aan de voor- als achterkant.
Krijg jij ook een stoffig gevoel bij een notaris? Dat is verleden tijd bij Notariskantoor Mirjam Bos in Grou. We namen het notariskantoor onder de loep en kozen voor een nieuwe, unieke positionering en merkidentiteit, namelijk de kleurrijke notaris.
Een greep uit onze klanten:
Hjalmar helpt je graag verder. Vul hieronder je gegevens in en dan plannen wij een vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Δ