Menu
Eccellente

Van een alternatief naar het merk voor koffiemachine onderhoud

Wat hebben wij gedaan:
Klantreizen Design Videografie Content­creatie

Onze behaalde resultaten:

  • Een frisse uitstraling die spreekt van kwaliteit

  • Optimaal ingespeeld op de klantreis met video handleidingen

  • Eccellente als kwaliteitsmerk op de kaart gezet

Meer over Eccellente

Eccellente is dé specialist op het gebied van het onderhouden en ontkalken van koffiemachines. Meer dan vijftien jaar geleden zijn ze begonnen vanaf de zolderkamer met het verkopen van een koffiemachine. Nu zijn ze uitgegroeid tot een team vol met specialisten in koffiemachineonderhoud. Bij Eccellente vind je niet alleen de beste producten, maar ook de kennis om je koffiemachine in topconditie te houden. Ze hebben inmiddels tientallen eigen onderhoudsproducten ontwikkeld die perfect aansluiten op talloze koffiemachines. Van ontkalkers tot melksysteemreinigers en van smeermiddelen tot waterfilters. Met de producten van Eccellente kan iedereen zijn of haar koffiemachine in topconditie houden.

Eccellente als merk

Heb jij ook een koffiemachine thuis? Waarschijnlijk wel. Dan weet je dat je die ook moet onderhouden. Welke producten heb je daar eigenlijk voor nodig, en hoe gebruik je ze? Je koffiemachine goed onderhouden is voor veel mensen een klusje dat je vaak uitstelt. En dat terwijl goed onderhoud hartstikke belangrijk is om lekkere koffie te (blijven) zetten.

 

Eccellente vind goed onderhoud vanzelfsprekend ook heel belangrijk, en heeft daarom een eigen productlijn in onderhoudsproducten ontwikkeld. Eccellentes producten kwamen in eerste instantie op de markt als voordelige alternatieven ten opzichte van de producten van de grote koffiemerken als DeLonghi, Jura of Philips. Hierdoor kreeg het Eccellente merk een beetje een goedkope uitstraling. Immers, het zijn goedkopere alternatieven voor de duurdere onderhoudsproducten terwijl Eccellente vaak dezelfde kwaliteit beloofde. “Kan dat ook anders?” vroeg Eccellente zich af. Ons antwoord: Jazeker!

De meeste mensen zullen vinden dat onderhoudsproducten voor koffiemachines geen sexy producten zijn. Ze zijn vooral praktisch en behoren te doen wat ze beloven. Je koop ze omdat je ze nodig hebt, en niet omdat je ze wilt hebben om het hebben. Daar verandering in brengen, leek ons een onbegonnen werk. We zagen wel andere mogelijkheden om de beleving rondom de producten van Eccellente te verbeteren, en hierdoor de gebruikservaring van hun producten positief te beïnvloeden. Hoe? Door Eccellente te presenteren als een modern, fris en eigentijds merk waarin kwaliteit, expertise en ondersteuning centraal staan. Eccellente is niet langer een alternatief merk voor onderhoudsproducten, maar wordt een merk van eccellentie, kwaliteit en ondersteunen.

Waar Eccellente eerst bekend stond om dezelfde waarde voor een goedkope prijs, staan de producten van Eccellente nu bekend als een meerwaarde voor een eerlijke prijs. Concurreren op prijs en de goedkoopste willen zijn, is niet waar Eccellente het in wil winnen. Deze verandering in identiteit hebben we vervolgens op verschillende vlakken uitgedragen. Van nieuwe verpakkingen tot loyaliteitsprogramma’s en van video’s met onderhoudshandleidingen tot merkbekendheid.

Moderne uitstraling

Eccellente staat voor het bieden van meer dan alleen onderhoudsproducten. Hoe zorg je ervoor dat je deze waarde ook vertaalt in de producten die ze verkopen? Met een fris ontwerp voor de productverpakkingen natuurlijk! De producten zijn de meest tastbare manier waarop klanten met Eccellente in aanraking komen. Een uitgelezen kans om de kwaliteit van Eccellente mee naar voren te laten komen. Daarom ontwierpen wij een nieuwe stijl voor de verpakkingen van Eccellente, en maakten we een duidelijke koppeling met de beleving van het drinken van (bonen)koffie. Immers, koffiemachine onderhoud is niet alleen een routineklusje, maar een manier om nog meer te genieten van jouw favoriete kopje koffie.

We blijven graag (even) plakken

Je kent het vast: je bestelt iets via het internet en bij het uitpakken vind je naast je product(en) ook een kortingscode die je bij een volgende bestelling kunt gebruiken. Een makkelijke manier om bij je klant een herhaalbestelling te stimuleren. Maar wat blijkt? De kortingscode raakt vaak zoek. Het kaartje blijft in de doos achter en belandt bij het oud papier, of de kortingscode raakt zoek in een willekeurige lade. Hoe zorgen we er nou voor dat klanten van Eccellente hun kortingscode niet kwijtraken?

Onze oplossing: een kortingscode die je op kunt plakken! We ontwikkelden een sticker met daarop de kortingscode, met daarbij de instructie om deze op je koffiemachine te plakken. Het gevolg was direct merkbaar: de klantenservice van Eccellente ontving na het gebruiken van de kortingscodes op een sticker veel minder vragen om een nieuwe kortingscode. Missie geslaagd.

Video handleidingen

Het is zover. Je besluit je koffiemachine te gaan ontkalken. Maar, hoe ging dat ook alweer? De papieren handleiding heb je al lang niet meer, en je kunt je niet meer herinneren hoe je het de vorige keer had gedaan. Wat veel mensen doen, is de instructies online opzoeken. Via Google en YouTube wordt veelvuldig gezocht naar instructies om hun specifieke koffiemachine te ontkalken, reinigen en onderhouden. Daar moet Eccellente ook zichtbaar zijn. En dat hebben we voor elkaar gekregen.

Nu, met meer dan 2,6 miljoen weergaven op 73 video’s helpt Eccellente bezitters van verschillende koffiemachines om deze in topconditie te houden. Met duidelijke stap-voor-stap handleidingen wordt de kijker op overzichtelijke wijze meegenomen in het onderhoudsproces voor zijn of haar specifieke koffiemachine. In de video’s laten we ook zien hoe je de producten van Eccellente gebruikt, zodat we ook meteen aantonen dat de kwaliteit van Eccellentes producten meer dan goed is.

Ontdek Eccellente op YouTube!
Opgevallen weet als geen ander creativiteit te combineren met impact. De samenwerking met Jesse en Hjalmar is creatief en inspirerend – samen zorgen we ervoor dat ons merk echt opvalt. De productverpakkingen die zij creëren zijn fris, modern en helder. Precies zoals we voor ogen hadden. Creativiteit die blijft plakken? Dat is Opgevallen!

Lianne Zijlstra-Pheifer

Eigenaar - Eccellente

Bekijk meer cases

Op ‘safari’ in Tanzania

De klantreis van een 'once-in-a-lifetime-experience' in kaart brengen bracht ons écht in Tanzania. Nu we weten hoe het is om zo'n droomreis te maken, kunnen we dat ook goed overbrengen naar de potentiële doelgroep.

Ga voor vitaliteit met personal coaching

Een boutique gym waar je in een stijlvolle, hoogwaardige omgeving met persoonlijke begeleiding werkt aan de meest vitale versie van jezelf. Aan ons de uitdaging om een krachtige merkidentiteit te ontwikkelen en dit te vertalen naar een naam, logo, huisstijl en verschillende middelen.

Dé vakopleiding voor 23 beroepen in de schilders­branche!

De Schildersvakopleiding Friesland is op zoek naar een stabiele instroom van nieuwe leerlingen. De vraag voor vakmensen is groot, en is de afgelopen jaren alleen maar gestegen. Om dit te bereiken, hebben we content ontwikkeld voor TikTok, Instagram en SnapChat.

Een greep uit onze klanten: