Klanten die speciaal voor het notariskantoor verder rijden dan de lokale notaris
Klanten die benoemen dat het notariskantoor écht anders voelt
Krijg jij ook een stoffig gevoel bij een notaris? Dat is verleden tijd bij Notariskantoor Mirjam Bos in Grou. Langs de notaris gaan is vaak ‘iets dat moet gebeuren’, maar het is toch veel fijner om er een plezierige afspraak van te maken? We namen het notariskantoor onder de loep en kozen voor een nieuwe, unieke positionering en merkidentiteit, namelijk de kleurrijke notaris.
Je wil niet alleen zeggen dat je geen stereotiepe notaris bent, met het ‘stoffige-grijze-pakken-Volvo-imago’, je wil het vooral zien, ervaren en voelen! Door de klantreis zorgvuldig in kaart te brengen, ontdekten we wat klanten écht nodig hebben en waar kansen liggen. We maakten een plan om de nieuwe merkidentiteit van A tot Z voelbaar te maken in alle aspecten van het notariskantoor.
Van de website tot het moment dat je weer het notariskantoor uitstapt, het moet in alle contactmomenten met het notariskantoor kleurrijk, warm en toegankelijk voelen. Dat zit ‘m in de tone of voice, vrolijke kleuren en huisstijl-elementen, in de beelden die te zien zijn op de website en social mediakanalen, maar ook in de kleine dingen zoals persoonlijke felicitatiekaartjes of een webshop met leuke producten, zoals een vrolijke canvas tas. Wanneer klanten en andere partijen het ook nog eens actief laten weten dat Notariskantoor Mirjam Bos écht anders aanvoelt, zoals we zeggen op de website, dan weet je dat je trots mag zijn op de behaalde resultaten.
Die ambtelijke taal, wie komt daar wel doorheen? Vooral voor de jongvolwassenen is dit vaak abracadabra. Een belangrijk punt in de klantreis is het opvragen van een offerte. Als klant wil je natuurlijk weten wat het gaat kosten, maar uit de klantreis blijkt ook dat de jonge doelgroep graag zijn kansen spreidt en daarom meerdere offertes opvraagt. Als notariskantoor wil je hét verschil gaan maken door onderscheidend te zijn en in te spelen op de behoeftes van deze potentiële klant. Voor het ‘samenlevingscontract’ en de ‘akte van levering’ hebben we daarom een offerte ontwikkeld die meteen antwoord geeft op jouw vragen, die je voorbereidt op eventuele moeilijk en ingewikkelde woorden, maar die je ook meeneemt in wie aan jouw akte gaat werken en hoe het proces na het accepteren van de offerte eruitziet.
Er komt nogal wat kijken bij het laten opstellen van een samenlevingscontract of een testament. Dit zijn serieuze afspraken voor de toekomst en die bespreek je niet even tijdens het opslurpen van je soep. Maar wanneer dan wel? We merken dat stellen zich nu vaak niet goed voorbereiden. Daarom wilden we een moment gaan ontwikkelen waarbij je, op een leuke en speelse manier, de moeilijke vragen van het leven kan gaan beantwoorden. Met het kaartspel ‘Goed Geregeld’ sla je twee vliegen in één klap: je hebt een gezellige avond met je lover. Biertje, wijntje en een chippie erbij, en tegelijkertijd bespreek je wat je eventueel zou willen met je uitvaart of hoe je de gezamenlijke vakanties betaald. Naast de ingewikkelde vragen is dit kaartspel ook luchtig gemaakt met zo nu en dan een simpele, leuke vraag. Bijvoorbeeld: stel je wint de loterij van een paar miljoen, wat gaan jullie dan doen?
Ik vind Opgevallen heel verfrissend en uniek. De producten die ontwikkeld worden zijn heel erg leuk. Ik krijg daar heel veel positieve feedback op terug. Jullie hebben samen met ons het kaartspel ‘Goed geregeld’ ontwikkeld zodat stellen beter voorbereid op gesprek gaan komen. Ook hebben jullie klantreportages gemaakt van klanten die heel tevreden over ons waren. En dat heeft ontzettend leuke reportages opgeleverd. Wat jullie eigenlijk doen is mij als notaris op een andere manier in de markt zetten dan andere notariskantoren. Op een hele leuke en verfrissende manier.
Mirjam Bos
Wat nou als je erachter komt dat je helemaal niet het imago hebt dat je graag wilt? Dan is er werk aan de winkel! Voor Hekstra ontwikkelden we een pakkende merkidentiteit die ervoor zorgde dat men wist wie Hekstra is, wat ze doen en waar ze voor staan.
Een boutique gym waar je in een stijlvolle, hoogwaardige omgeving met persoonlijke begeleiding werkt aan de meest vitale versie van jezelf. Aan ons de uitdaging om een krachtige merkidentiteit te ontwikkelen en dit te vertalen naar een naam, logo, huisstijl en verschillende middelen.
De klantreis van een 'once-in-a-lifetime-experience' in kaart brengen bracht ons écht in Tanzania. Nu we weten hoe het is om zo'n droomreis te maken, kunnen we dat ook goed overbrengen naar de potentiële doelgroep.
Een greep uit onze klanten:
Hjalmar helpt je graag verder. Vul hieronder je gegevens in en dan plannen wij een vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Δ